حق مشهد این نیست آقای رئیس جمهور
دهکده سرگرمی
این وبلاگ هر روز به روز میشود

 وزنامه خراسان : گرچه مشهدالرضا(ع) پس از انقلاب شاهد پيشرفت و توسعه و کارهاي قابل توجهي بوده است اما اين ديار مقدس اين خطه خورشيد اين خاکي که متبرک به وجود عالم آل محمد(ص) امام رئوف حضرت رضا(ع) است قطعا ظرفيت، لياقت و شايستگي بسيار بيشتر از اين ها را دارد.


بر اين باورم که اين قطعه بهشتي و اين ديار مي تواند و بايد در زمان تثبيت نظام اسلامي به نماد تمدن سازي انقلاب اسلامي تبديل شود و اين حق مشهد است که متاسفانه به آن پرداخته نشده است.

آقاي احمدي نژاد مشهد عزيز با وجود کارهاي انجام شده هنوز گرفتار و آزرده خاطر از بسياري رنج ها و کمبودها و نگاه هاي غيرملي است.

آقاي رئيس جمهور اين نوشته را بدون اشاره به حتي يک مسئله سياسي و برخي چالش هاي موجود بين قوا و فقط براي اشاره اجمالي به برخي حقوق مشهد عزيز نوشته ام و حتما شما هم آن را با نگاه غيرسياسي خواهيد خواند.

۱ - اين شهر عزيز که قلب تپنده معنويت، مهرورزي، رافت و عاطفه ايران زمين است و هر لحظه خون تازه در رگ هاي حيات معنوي جامعه ايراني و بلکه همه شيفتگان طريق سعادت و توحيد و رافت تزريق مي کند، به جاي اين که همچون نگيني در چنبره نگاه ملي، بودجه ملي و اقدامات ملي بدرخشد متاسفانه اسير نگاه غيرملي، بودجه عادي و معمولي، اقدامات مقطعي و برنامه هاي روزمره و ميان مدت است که يکي از تبعات نگاه غيرملي گسترش پديده نامبارک حاشيه نشيني است.

امروز متاسفانه اين شهر بر اساس آمار اعلام شده گرفتار حاشيه نشيني ۹۵۰ هزار نفري است و شما مي دانيد که اين جمعيت از جمعيت بسياري از شهرستان هاي کشور و حتي برخي از استان هاي کشور بيشتر است.

تا کي و تا چند بايد مردم اين سرزمين و بلکه مردم ايران وعده هاي سامان يابي اين وضعيت تاسف بار و نامبارک را بشنوند اما شاهد اقدام عملي کارآمد و موثري نباشند و شما نيک مي دانيد که حاشيه نشيني آن هم در چنين گستره و حجمي چه تبعات اجتماعي، فرهنگي، امنيتي، اقتصادي و ... براي مجاوران و زائران امام رضا(ع) و اين شهر گردشگرپذير و مهاجرپذير دارد.

آيا وقت آن نشده است که چاره اي اساسي براي رهايي مشهد عزيز از چنگال اين پديده نامبارک و رنج آور انديشيده شود.

۲ - آقاي دکتراحمدي نژاد تخصص و رشته تحصيلي شما بسيار مرتبط با عمران و شهرسازي است حتما موقع پرواز هواپيمايتان بر فراز اين شهر و موقع عبور از خيابان ها، اين شهر را از نظر شهرسازي و مبلمان شهري مورد نگاه کارشناسي قرار داده ايد. آيا با تمام زحماتي که مسئولان براي شهر کشيده اند آن چه موجود است واقعا مشهد را به جايگاهي رسانده است که ادعا کنيم عمران و آبادي، سازه ها و مبلمان شهري مشهد در حد ويترين نظام اسلامي است براي جلوه گري در پيش چشم سالانه بين ۲۰ تا ۲۵ ميليون زائر کشورمان و ده ها هزار زائر شيفته از کشورهاي جهان؟

۳ - آقاي رئيس جمهور اين شهر ملي و بلکه فراملي براي رسيدن به جايگاه مطلوب و شايسته خود نيازمند نگاه ملي مسئولان است، نيازمند و شايسته اختصاص بودجه قابل توجه و رديف ملي است.

آقاي دکتر اين شهر تنها متعلق به ساکنان نجيب و بزرگوار و ولايتمدارش نيست اين شهر و مردمان مهمان نوازش سالانه ميزبان ۲۰ تا ۲۵ ميليون زائر بارگاه ملکوتي علي ابن موسي الرضا(ع)است. بنابراين کدام شهر ايران با مشهد عزيز قابل قياس است که بتوان بودجه و نگاه ملي به آن را با مشهد مقايسه کرد. پس مشهد را شما و نمايندگان مجلس و مجموعه تصميم گيران نظام دريابيد.

۴ - آقاي رئيس جمهور سيستم حمل و نقل درون شهري اين بزرگ ترين کلان شهر مذهبي جهان تنها و تنها از ۱۹ کيلومتر سيستم ريلي قطار شهري آن هم پس از سال ها انتظار يعني حدود يازده سال، به تازگي برخوردار شده است آن هم به مدد اقدامات ضربتي و همت مسئولان اخير استان و برخي مسئولان کشوري، اين در حالي است که در همه شهرهاي پيشرفته جهان مترو به عنوان بهترين و راهگشاترين سيستم براي فائق آمدن بر مشکلات حمل و نقل و کاستن از ترافيک سنگين شهرها و عبور و مرور سريع، آسان و مطمئن مردم محسوب مي شود و قصد ندارم به قصه تلخ چرايي اين همه انتظار و فراز و نشيب براي برخورداري از ۱۹ کيلومتر قطار شهري اشاره کنم که البته قصه پرغصه قطع درختان بسياري در جريان اين پروژه و سختي هايي که اهالي و کسبه منطقه کشيدند و از همه مهم تر راکد ماندن چند صد ميلياردتومان از سرمايه کشور به خاطر طولاني شدن اين پروژه خود ماجراها دارد. آخر اين زيبنده شهر مشهد است که حتي ساکنين اين شهر هميشه به دنبال پيدا کردن جايي براي پارک کردن خودروي خود بگردند در اين مقوله چه خوني به دل ميليون ها زائري مي شود که با وسيله شخصي به مشهدالرضا سفر مي کنند، فقط خدا مي داند.

۵ - آقاي احمدي نژاد شما که خود با شعار مخالفت با اشرافي گري و تجمل گرايي و حمايت از قشر محروم و کم درآمد وارد صحنه سياست و تصدي پست مسئوليت رياست جمهوري شديد حتما مي دانيد که مشهد امروز به خاطر ساخته شدن هتل هاي متعدد و مناسب تقريبا مشکلي براي پذيرايي از زائران با درآمدهاي بالا و نسبتا بالا ندارد. اما هنوز اقدام جدي، فراگير، اثرگذار و کارآمدي براي تحقق اسکان ارزان قيمت ميليون ها زائر کم درآمد مشهدالرضا که از مطالبات رهبري عزيز نيز بوده و هست نشده است و خيل کثيري از اين زائران به خاطر کمبود چنين اقامتگاه هايي مجبور مي شوند ظرف يکي دو روز علي رغم ميل باطني خود مشهد را ترک کنند، آمارها متاسفانه نشانگر کاهش ميانگين ماندگاري زائران در مشهد است.

۶ - آقاي احمدي نژاد اگر مسئولان شما را در جريان گذاشته اند که فبه المراد اما اگر نه مطلع باشيد که همين دو سه سال پيش مشهد عزيز شهر امام رضا (ع)قلب معنوي و پايتخت معنوي ايران به خاطر نبود نگاه ملي، انجام نشدن اقدامات اساسي و برنامه هاي بلند مدت و خشکسالي هاي پي در پي با مشکل جدي آب آشاميدني مواجه بود و اين شهر به شهر تشنه تبديل شده بود و اگر نبود اقدام زيرساختي و آينده نگرانه ساخت سد دوستي و اگر نبود بارش مناسب نعمت هاي الهي و اقدامات قابل تقدير برخي مسئولان براي رساندن آب سد دوستي به مشهد اين کلان شهر مذهبي جهان همين حالا حتي با همين بارش هاي بسيار مناسب تشنه مي ماند. پس آقاي رئيس جمهور براي تأمين آب مشهد کاري بايد کرد کارستان، شايد شبيه آن چه که در انديشه داريد و کليد آن را زده ايد براي انتقال آب درياچه خزر به دو نقطه کويري ايران زمين. آقاي احمدي نژاد ما در استان خراسان آب هاي فراواني داريم که به سوي آن طرف مرزها همچنان روان هستند و همچنين روان آب هايي داريم که هدر مي رود پس آيا نبايد کاري کرد؟

۷ - آقاي احمدي نژاد مشهد يکي از قطب هاي علمي کشور است وجود دانشگاه عظيم و معتبر فردوسي، دانشگاه معتبر علوم پزشکي مشهد، دانشگاه آزاد اسلامي و همچنين حوزه گسترده و وسيع علميه مشهد و حضور هزاران عالم و استاد فرهيخته دانشگاه و حوزه و چند صد هزار دانشجوي مستعد و وجود نخبگان علمي نامدار و نام آور براي ايران و جهان در مشهد مقدس اين شهر را و استان را به يک ستاره پرفروغ علمي در ايران تبديل کرده است اما هزاران هزار افسوس که اين شهر و استان با وجود اين که جزو سه استان اول در برخورداري از تعداد نخبگان علمي است اما متأسفانه جزو تنها سه استان کشور است که از داشتن «بنياد نخبگان» محروم است. آيا سزاوار است؟ آقاي رئيس جمهور نخبگان مشهد و استان را که اميدها و آينده سازان علم و دانش کشور و موثرترين ها در رساندن کشور به قله هاي علم است دريابيد.

۸ - آقاي رئيس جمهور دانايان و فرهيختگان دنيا «فردوسي» ما را، حکيم فرزانه توس را از جمله بزرگترين حماسه سرايان جهان مي دانند و بلکه او را در رأس همه. اين آزاد مرد حکيم فرزانه آرامگاهي در توس دارد ولي باور کنيد توس نه تنها در ايران و در خراسان و حتي در مشهد غريب و مهجور مانده است. شما که قرار است در اين سفر در آرامگاه اين بزرگ پاسدار هويت و زبان پارسي سخن بگوييد خود با حضور در توس به يقين بر غربت و مهجوريت اين خطه که بايد نگين درخشاني و نجم فروزاني براي سرزمين ايران باشد پي خواهيد برد. از سال ۷۵ تا کنون ۱۶ سال مي گذرد اما هنوز توصيه اکيد رهبر فرزانه انقلاب براي «احياي توس» محقق نشده است. آقاي رئيس جمهور در زمانه اي که هر روز ديگران براي تمدن نداشته خود سابقه سازي و تاريخ سازي مي کنند و برخي دانشمندان و شاعران ما را به قباله خود درمي آورند، ما با داشتن بزرگاني چون حکيم فردوسي چرا نبايد اين گوهر تابناک تاريخ و تمدن و هويت و فرهنگ و زبان ايرانيان را به قطبي براي گردشگري تمدني - فرهنگي در جهان تبديل کنيم؟ آيا قبول نداريم که فردوسي و توس شايسته اين مقام و مرتبت است؟

۹ - آقاي احمدي نژاد خطه خراسان اين ديار مردان ولايتمدار خورشيد انديش براي مانايي ايران و اعتلاي دين و ميهن و براي تثبيت نظام اسلامي بزرگ يادگار خميني عزيز در ۸ سال دفاع مقدس هزاران شهيد والامقام تقديم اسلام و ايران کرده اند اما هزاران افسوس که مردم اين شهر و استان و ميليون ها زائري که به آستان بوسي امام هشتم مشرف مي شوند پس از سال ها از پايان جنگ تحميلي هنوز شاهد ساخت «موزه دفاع مقدس» نيستند. اين در حالي است که مردم غيور و شرافتمند و بزرگوار خراسان سهم و نقش بسيار ارزشمند و موثري در پيروزي رزمندگان ايران زمين بر ارتش بعث صدام داشته اند.

۱۰ - آقاي رئيس جمهور انصاف نيست که به مشهد و استان خراسان تنها به عنوان يک شهر و يک استان از شهرها و استان هاي کشور نگاه کنيم. حق مشهد واقعا اين نيست بلکه بسيار بيش از اين ها است. هنوز يک سال و اندي به اتمام دوره رياست جمهوري شما باقي است پس تا اختياري تا اين حد گسترده و مسئوليتي چنين سترگ و خطير از طرف مردم در اختيار شماست براي رساندن استان و مشهد عزيز به جايگاه شايسته آن اقداماتي در خور که شايسته نام مشهد عزيز و ثبت در تاريخ اين سرزمين و ايران باشد انجام دهيد، با اختياراتي که داريد تمهيداتي بينديشيد که مشهد با نگاه ملي نگريسته شود و لااقل در اين شهر سيستم مديريت واحد شهري که به اذعان اکثر قريب به اتفاق کارشناسان مي تواند راهگشا و مشکل گشاي بسياري از مشکلات شهري باشد را طراحي و اجرايي کنيد. آقاي رئيس جمهور يکصدمين سفر استاني شما با سلام به امام رضا(ع) از مشهد مقدس قلب و پايتخت معنوي ايران آغاز شد کاري کنيد که حق مشهد ادا شود ان شاء ا... نام همه خدمتگزاران صادق به مردم، نظام، کشور و پايتخت معنوي ايران در فهرست محبان و خادمان علي ابن موسي الرضا(ع) ثبت و ضبط شود.

خداوند بر درجات آن مرجع عاليقدر عارف و مهذب حضرت آيت ا... بهجت بيفزايد که مي فرمود: امروز مصداق عمل صالح خدمت به زائران امام رضا(ع) است.


خبر سياسي|حق مشهد اين نيست آقای رئيس جمهور!


گرد آوري شده توسط پایگاه اینترنتی دهکده سرگرمی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 23 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط علی جعفرزاده
آخرین مطالب