نکونام
دهکده سرگرمی
این وبلاگ هر روز به روز میشود

 در کنار تمامی بحث‌های روز فوتبال ایران این روزها، آینده فوتبالی کاپیتان تیم ملی هم یکی از موضوعاتی است که جای مهمی را در تیتر روزنامه‌‌ها پیدا کرده است. اگر بین وضعیت اشکان دژاگه با سایر بازیکنان ایرانی تفاوت قائل شویم، جواد نکونام اکنون تنها بازیکن ایرانی است که در فوتبال اروپا حضور دارد اما معلوم نیست که او فصل آینده هم در اسپانیا باقی خواهد ماند یا خیر. خودش هر چند می‌گوید از کشورهای ایران، ترکیه و قطر پیشنهاد دارد، اما در عین حال می‌گوید تصمیمی می‌گیرد که برای خودش و فوتبال ایران هم خوب باشد.

یک هفته‌ مانده به رقابت‌های لالیگا و در شرایطی که اوساسونا فرصت خوبی برای حضور در لیگ اروپا دارد، جواد نکونام در هم درباره وضعیت اوساسونا صحبت کرد و هم درباره آینده‌اش. او همچنین به شرایط حساس تیم ملی اشاره کرد و از جامعه ایرانی خواست که برای صعود تیم ملی به جام جهانی همدل شوند.
 

* یک هفته‌ مانده به پایان لالیگا می‌شود این طور صحبت کرد که فصل برای شما خیلی خوب به پایان رسید.
ـ واقعا فصل بسیار خوبی برای من، هواداران و اوساسونا بود چون نتایج خیلی خوبی گرفتیم. فکر می‌کنم تیم ما امسال عملکرد بسیار خوبی داشت. هفته‌ آخر هم با سانتاندری بازی داریم که چیزی برای از دست دادن ندارد و این بازی دیگر برایش مهم نیست، به همین خاطر کارمان بسیار سخت است. هر چند امتیازهای این بازی تاثیری در سرنوشت سانتاندر ندارد، اما برای ما خیلی مهم است. می‌خواهیم با امتیازهای این بازی به لیگ اروپا برسیم.
 

* امسال شاید بهترین فصل شما در اوساسونا بود.
ـ واقعیت این است که به غیر از سال سومی که در اوساسونا بودم، در همه این سال‌ها فصل خوبی داشته‌ایم. تنها در آن سال بود که به خاطر تغییر مربی وضعیتمان تا دقیقه آخر مشخص نبود.
 

* همین عملکرد شاید باعث تمدید قرارداد سرمربی تیمتان شد.
ـ همین طور است. باشگاه و هواداران از عملکرد تیم در این فصل بسیار راضی بودند، فکر می‌کنم اگر به لیگ اروپا هم برسیم دیگر همه چیز تکمیل شده است.
 

* هر چند فصل در فوتبال اسپانیا به پایان نرسیده، اما این روزها اخبار زیادی درباره آینده شما در رسانه‌های ایرانی و حتی اسپانیایی منتشر می‌شود.
ـ من قرارداد پنج ساله با اوساسونا دارم و این خبرها که در سایت‌ها و روزنامه‌‌ها درباره مذاکره من با تعدادی باشگاه مطرح شده، کذب محض است. نمی‌گویم پیشنهادی نبوده. من از ترکیه، قطر و ایران پیشنهادهایی دارم، اما این که می‌گویند قراردادی بسته‌ام یا مذاکره کرده‌ام به هیچ عنوان صحت ندارد. من در اسپانیا نه خانه‌ام را تحویل باشگاه داده‌ام و نه ماشینم را فروخته‌ام!
 

* یعنی فصل آینده هم شما در اوساسونا بازی می‌کنید؟
ـ مشخص نیست. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که خبر مذاکره‌ام و انعقاد قرارداد با دیگر باشگاه‌ها کذب است. بعد از پایان فصل و پس از بازی های تیم ملی درباره آینده‌ام تصمیم می‌گیرم.
 

* به هر حال شاید برای شما که سال‌ها در اسپانیا بازی کرده‌اید سخت است که بخواهید تغییر وضعیت دهید و به فوتبال آسیا برگردید.
ـ بازیکنان ایرانی که در اروپا بازی کرده‌اند می‌دانند که حضور در فوتبال اروپا چقدر سخت است. 6 سال بودن در اروپا، بازی کردن و فیکس بودن واقعا دشوار است. من را در اسپانیا به عنوان یک بازیکن ایرانی می‌شناسند و فکر می‌کنم که با این عنوان به موفقیت‌های زیادی رسیده‌ام. این موفقیت‌ها چیزی نبوده که به آسانی به دست آید اما به هر حال من باید به آینده‌ام فکر کنم. اما مطمئن باشید تصمیمی که می‌گیریم به نفع خودم و فوتبال ایران خواهد بود.
 

* بعد از تجربه تلخی که در فوتبال امارات داشتید، کمی دور از ذهن است که دوباره به این کشورهای کوچک حوزه خلیج فارس برگردید.
ـ اگر آن تجربه تلخ به دست آمد به خاطر این بود که دیدم و شرایطم طور دیگری بود اما الان یکسری خواسته‌های دیگر دارم. آن‌ها حتی بعد از این که من به اسپانیا رفتم تماس‌شان را با من ادامه دادند. اما به هر حال باید بگذاریم تا لیگ تمام شود و آن موقع درباره آینده‌ام صحبت کنم.
 

* در شرایطی که فوتبال ایران به غیر شما و اشکان دژاگه بازیکنی در اروپا ندارد شاید این وظیفه شما را سنگین‌تر کند که طوری تصمیم بگیرید که اعتبار فوتبال ایران هم خدشه‌دار نشود.
ـ قطعا همین طور است. البته شرایط دژاگه با دیگر بازیکنان ایرانی متفاوت است. او بزرگ شده فوتبال آلمان است اما برای بازیکنان ایرانی که از ایران به اروپا می‌روند کار سخت است. با این حال مطمئن باشید به اعتبار فوتبال ایران فکر می‌کنم و تصمیمی می‌گیرم که حرفه‌ای باشد.
 

* هر چند می‌گویید هنوز برای آینده تصمیم نگرفته‌اید، اما اگر بخواهید از بین ترکیه، ایران و قطر یکی را انتخاب کنید، اولویت با کدام است؟ ضمن این که اخیرا نقل قولی از شما در سایت ساکرنت منتشر شده که گفته‌اید تا سال‌های سال می‌خواهید فوتبال بازی کنید.
ـ در پاسخ به بخش اول سوالتان باید بگویم من هنوز تصمیم نگرفتم و هنوز اولویت‌هایم مشخص نشده است. اما این را می‌توانم بگویم تا زمانی که بدنم شرایط فوق‌العاده‌ فعلی را داشته باشد، فوتبال بازی می‌کنم ولی اگر ببینم مفید نیستم و نمی‌توانم فیکس بازی کنم، تصمیم دیگری می‌گیرم.
 

* از اوساسونا که بگذریم به شرایط تیم ملی می‌رسیم. فاصله‌ای تا اولین بازی تیم ملی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی باقی نمانده، شرایط تیم ملی را چطور می‌بینید.
ـ شرایط خیلی حساس است. همه می‌دانیم که صعود به جام جهانی چه تاثیرات شگرفی را می‌تواند بر روی فوتبال ایران بگذارد. مطمئن باشید با صعود به جام جهانی تغییر و تحولات زیادی رخ خواهد داد، اما اگر خدای ناکرده نتوانیم به جام جهانی برویم، مشکلات زیادی پیش پایمان قرار می‌گیرد. دیدارهای ما با ازبکستانی شروع می‌شود که نیازی نیست درباره قدرتش صحبت کنیم. آن‌ها تیم فوق‌العاده‌ محکم و گردن کلفتی هستند و ما برای شروع به سه امتیاز این بازی نیاز داریم.
 

* فکر می‌کنید در فاصله 17 روز تا شروع بازی‌های تیم ملی آن اتحاد و هیجانی که برای شروع نیازی داریم در جامعه فوتبال ایرانی به وجود آمده است؟
ـ فکر می‌کنم که هیجان لازم ایجاد نشده است. ما باید بدانیم حضور در جام جهانی تنها شرکت در مسابقات برزیل نیست. جام جهانی برای ما خرداد شروع می‌شود. فکر می‌کنم با شروع رقابت‌های انتخابی جام جهانی فضای لازم برای حمایت از تیم ملی به وجود می‌آید. بازیکنان هم با توجه به این که در کوران مسابقات هستند، شرایط خوبی دارند.
 

* پس از بازی با موریتانی و موزامبیک انتقادهای بسیار زیادی به فدراسیون فوتبال و حتی کارلوس کی‌روش مطرح شد. بیشتر این انتقادها مربوط به تیم‌هایی است که ایران با آن‌ها بازی می‌کند.
ـ به قول کی‌روش یا ما باید تیم خوبی داشته باشیم و در رده بندی در میان تیم‌های بالای رده بندی فیفا باشیم یا این که باید خوب پول خرج کنیم. با توجه به این که شرایط منطقه طوری است که تیم‌های بزرگ به ایران نمی‌آیند، شرایط سختی را پیش‌رو خواهیم داشت. باید با این مساله کنار بیاییم. البته در این بین نه فدراسیون فوتبال مقصر است و نه کارلوس کی‌روش و فکر می‌کنم که اگر به جام جهانی برویم، در‌های بیشتری بر روی فوتبال ایران باز می‌شود.
 

* سوال آخر ما درباره قانون پرسر و صدای منع حضور دروازه‌بان‌های خارجی است. برای شما که سال‌ها در فوتبال اروپا بوده‌اید، این قانون چقدر قابل هضم است؟
ـ من به شدت مخالف این قانون هستم. مگر دروازه‌بانی با پست‌های دیگر چه فرقی دارد. می‌گویند این قانون برای این است که دروازه‌بان‌های داخلی رشد کنند. اما من می‌‌خواهم بپرسم در این سال‌ها که این قانون اجرا می‌شد، دروازه‌بانان داخلی چه رشدی کردند؟ مطمئن باشید که آن‌ها شرایطشان هیچ فرقی نکرده و تنها بی‌جهت قیمت یکسری از دروازه‌بان‌های ایران بالا رفته است. فکر می‌کنم این قانون در این سال‌ها به اندازه کافی به فوتبال ایران ضربه زده است. نمی‌خواهم از تیم خاصی نام ببرم، اما بسیاری از تیم‌های ما با مشکل دروازه‌بانی روبرو هستند. همان طور که حضور بازیکنان خارجی به کیفیت لیگ ما کمک کرده، حضور دروازه‌بان‌های خارجی هم می‌تواند باعث بالا رفتن کیفیت مسابقات شود. ضمن این که با برداشتن این قانون، قیمت دروازه‌بان‌های ایرانی هم پایین می‌آید تا بلکه آن‌ها به خودشان بیایند و به فرم ایده‌آل برسند
در کنار تمامی بحث‌های روز فوتبال ایران این روزها، آینده فوتبالی کاپیتان تیم ملی هم یکی از موضوعاتی است که جای مهمی را در تیتر روزنامه‌‌ها پیدا کرده است. اگر بین وضعیت اشکان دژاگه با سایر بازیکنان ایرانی تفاوت قائل شویم، جواد نکونام اکنون تنها بازیکن ایرانی است که در فوتبال اروپا حضور دارد اما معلوم نیست که او فصل آینده هم در اسپانیا باقی خواهد ماند یا خیر. خودش هر چند می‌گوید از کشورهای ایران، ترکیه و قطر پیشنهاد دارد، اما در عین حال می‌گوید تصمیمی می‌گیرد که برای خودش و فوتبال ایران هم خوب باشد.
یک هفته‌ مانده به رقابت‌های لالیگا و در شرایطی که اوساسونا فرصت خوبی برای حضور در لیگ اروپا دارد، جواد نکونام در هم درباره وضعیت اوساسونا صحبت کرد و هم درباره آینده‌اش. او همچنین به شرایط حساس تیم ملی اشاره کرد و از جامعه ایرانی خواست که برای صعود تیم ملی به جام جهانی همدل شوند.
 

* یک هفته‌ مانده به پایان لالیگا می‌شود این طور صحبت کرد که فصل برای شما خیلی خوب به پایان رسید.
ـ واقعا فصل بسیار خوبی برای من، هواداران و اوساسونا بود چون نتایج خیلی خوبی گرفتیم. فکر می‌کنم تیم ما امسال عملکرد بسیار خوبی داشت. هفته‌ آخر هم با سانتاندری بازی داریم که چیزی برای از دست دادن ندارد و این بازی دیگر برایش مهم نیست، به همین خاطر کارمان بسیار سخت است. هر چند امتیازهای این بازی تاثیری در سرنوشت سانتاندر ندارد، اما برای ما خیلی مهم است. می‌خواهیم با امتیازهای این بازی به لیگ اروپا برسیم.
 

* امسال شاید بهترین فصل شما در اوساسونا بود.
ـ واقعیت این است که به غیر از سال سومی که در اوساسونا بودم، در همه این سال‌ها فصل خوبی داشته‌ایم. تنها در آن سال بود که به خاطر تغییر مربی وضعیتمان تا دقیقه آخر مشخص نبود.
 

* همین عملکرد شاید باعث تمدید قرارداد سرمربی تیمتان شد.
ـ همین طور است. باشگاه و هواداران از عملکرد تیم در این فصل بسیار راضی بودند، فکر می‌کنم اگر به لیگ اروپا هم برسیم دیگر همه چیز تکمیل شده است.
 

* هر چند فصل در فوتبال اسپانیا به پایان نرسیده، اما این روزها اخبار زیادی درباره آینده شما در رسانه‌های ایرانی و حتی اسپانیایی منتشر می‌شود.
ـ من قرارداد پنج ساله با اوساسونا دارم و این خبرها که در سایت‌ها و روزنامه‌‌ها درباره مذاکره من با تعدادی باشگاه مطرح شده، کذب محض است. نمی‌گویم پیشنهادی نبوده. من از ترکیه، قطر و ایران پیشنهادهایی دارم، اما این که می‌گویند قراردادی بسته‌ام یا مذاکره کرده‌ام به هیچ عنوان صحت ندارد. من در اسپانیا نه خانه‌ام را تحویل باشگاه داده‌ام و نه ماشینم را فروخته‌ام!
 

* یعنی فصل آینده هم شما در اوساسونا بازی می‌کنید؟
ـ مشخص نیست. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که خبر مذاکره‌ام و انعقاد قرارداد با دیگر باشگاه‌ها کذب است. بعد از پایان فصل و پس از بازی های تیم ملی درباره آینده‌ام تصمیم می‌گیرم.
 

* به هر حال شاید برای شما که سال‌ها در اسپانیا بازی کرده‌اید سخت است که بخواهید تغییر وضعیت دهید و به فوتبال آسیا برگردید.
ـ بازیکنان ایرانی که در اروپا بازی کرده‌اند می‌دانند که حضور در فوتبال اروپا چقدر سخت است. 6 سال بودن در اروپا، بازی کردن و فیکس بودن واقعا دشوار است. من را در اسپانیا به عنوان یک بازیکن ایرانی می‌شناسند و فکر می‌کنم که با این عنوان به موفقیت‌های زیادی رسیده‌ام. این موفقیت‌ها چیزی نبوده که به آسانی به دست آید اما به هر حال من باید به آینده‌ام فکر کنم. اما مطمئن باشید تصمیمی که می‌گیریم به نفع خودم و فوتبال ایران خواهد بود.
 

* بعد از تجربه تلخی که در فوتبال امارات داشتید، کمی دور از ذهن است که دوباره به این کشورهای کوچک حوزه خلیج فارس برگردید.
ـ اگر آن تجربه تلخ به دست آمد به خاطر این بود که دیدم و شرایطم طور دیگری بود اما الان یکسری خواسته‌های دیگر دارم. آن‌ها حتی بعد از این که من به اسپانیا رفتم تماس‌شان را با من ادامه دادند. اما به هر حال باید بگذاریم تا لیگ تمام شود و آن موقع درباره آینده‌ام صحبت کنم.
 

* در شرایطی که فوتبال ایران به غیر شما و اشکان دژاگه بازیکنی در اروپا ندارد شاید این وظیفه شما را سنگین‌تر کند که طوری تصمیم بگیرید که اعتبار فوتبال ایران هم خدشه‌دار نشود.
ـ قطعا همین طور است. البته شرایط دژاگه با دیگر بازیکنان ایرانی متفاوت است. او بزرگ شده فوتبال آلمان است اما برای بازیکنان ایرانی که از ایران به اروپا می‌روند کار سخت است. با این حال مطمئن باشید به اعتبار فوتبال ایران فکر می‌کنم و تصمیمی می‌گیرم که حرفه‌ای باشد.
 

* هر چند می‌گویید هنوز برای آینده تصمیم نگرفته‌اید، اما اگر بخواهید از بین ترکیه، ایران و قطر یکی را انتخاب کنید، اولویت با کدام است؟ ضمن این که اخیرا نقل قولی از شما در سایت ساکرنت منتشر شده که گفته‌اید تا سال‌های سال می‌خواهید فوتبال بازی کنید.
ـ در پاسخ به بخش اول سوالتان باید بگویم من هنوز تصمیم نگرفتم و هنوز اولویت‌هایم مشخص نشده است. اما این را می‌توانم بگویم تا زمانی که بدنم شرایط فوق‌العاده‌ فعلی را داشته باشد، فوتبال بازی می‌کنم ولی اگر ببینم مفید نیستم و نمی‌توانم فیکس بازی کنم، تصمیم دیگری می‌گیرم.
 

* از اوساسونا که بگذریم به شرایط تیم ملی می‌رسیم. فاصله‌ای تا اولین بازی تیم ملی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی باقی نمانده، شرایط تیم ملی را چطور می‌بینید.
ـ شرایط خیلی حساس است. همه می‌دانیم که صعود به جام جهانی چه تاثیرات شگرفی را می‌تواند بر روی فوتبال ایران بگذارد. مطمئن باشید با صعود به جام جهانی تغییر و تحولات زیادی رخ خواهد داد، اما اگر خدای ناکرده نتوانیم به جام جهانی برویم، مشکلات زیادی پیش پایمان قرار می‌گیرد. دیدارهای ما با ازبکستانی شروع می‌شود که نیازی نیست درباره قدرتش صحبت کنیم. آن‌ها تیم فوق‌العاده‌ محکم و گردن کلفتی هستند و ما برای شروع به سه امتیاز این بازی نیاز داریم.
 

* فکر می‌کنید در فاصله 17 روز تا شروع بازی‌های تیم ملی آن اتحاد و هیجانی که برای شروع نیازی داریم در جامعه فوتبال ایرانی به وجود آمده است؟
ـ فکر می‌کنم که هیجان لازم ایجاد نشده است. ما باید بدانیم حضور در جام جهانی تنها شرکت در مسابقات برزیل نیست. جام جهانی برای ما خرداد شروع می‌شود. فکر می‌کنم با شروع رقابت‌های انتخابی جام جهانی فضای لازم برای حمایت از تیم ملی به وجود می‌آید. بازیکنان هم با توجه به این که در کوران مسابقات هستند، شرایط خوبی دارند.
 

* پس از بازی با موریتانی و موزامبیک انتقادهای بسیار زیادی به فدراسیون فوتبال و حتی کارلوس کی‌روش مطرح شد. بیشتر این انتقادها مربوط به تیم‌هایی است که ایران با آن‌ها بازی می‌کند.
ـ به قول کی‌روش یا ما باید تیم خوبی داشته باشیم و در رده بندی در میان تیم‌های بالای رده بندی فیفا باشیم یا این که باید خوب پول خرج کنیم. با توجه به این که شرایط منطقه طوری است که تیم‌های بزرگ به ایران نمی‌آیند، شرایط سختی را پیش‌رو خواهیم داشت. باید با این مساله کنار بیاییم. البته در این بین نه فدراسیون فوتبال مقصر است و نه کارلوس کی‌روش و فکر می‌کنم که اگر به جام جهانی برویم، در‌های بیشتری بر روی فوتبال ایران باز می‌شود.
 

* سوال آخر ما درباره قانون پرسر و صدای منع حضور دروازه‌بان‌های خارجی است. برای شما که سال‌ها در فوتبال اروپا بوده‌اید، این قانون چقدر قابل هضم است؟
ـ من به شدت مخالف این قانون هستم. مگر دروازه‌بانی با پست‌های دیگر چه فرقی دارد. می‌گویند این قانون برای این است که دروازه‌بان‌های داخلی رشد کنند. اما من می‌‌خواهم بپرسم در این سال‌ها که این قانون اجرا می‌شد، دروازه‌بانان داخلی چه رشدی کردند؟ مطمئن باشید که آن‌ها شرایطشان هیچ فرقی نکرده و تنها بی‌جهت قیمت یکسری از دروازه‌بان‌های ایران بالا رفته است. فکر می‌کنم این قانون در این سال‌ها به اندازه کافی به فوتبال ایران ضربه زده است. نمی‌خواهم از تیم خاصی نام ببرم، اما بسیاری از تیم‌های ما با مشکل دروازه‌بانی روبرو هستند. همان طور که حضور بازیکنان خارجی به کیفیت لیگ ما کمک کرده، حضور دروازه‌بان‌های خارجی هم می‌تواند باعث بالا رفتن کیفیت مسابقات شود. ضمن این که با برداشتن این قانون، قیمت دروازه‌بان‌های ایرانی هم پایین می‌آید تا بلکه آن‌ها به خودشان بیایند و به فرم ایده‌آل برسند


واکنش نکونام به خبر مذاکره اش با تیم های ایرانی و قطری


گرد آوري شده توسط پایگاه اینترنتی دهکده سرگرمی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط علی جعفرزاده
آخرین مطالب