دهکده سرگرمی
این وبلاگ هر روز به روز میشود

شش پیشنهاد برای کارکردن با اینترنت کم سرعت

6 پیشنهاد برای کارکردن با اینترنت کم سرعت :

اینترنت کند پدیده غریبی نیست. اما راه‌هایی برای کنار آمدن با این موضوع هست. هیچکس از کار کردن با اینترنت کند لذت نمی‌برد ؛ ارسال ایمیل با حجم بالا ، فرستادن فایل برای دوست و یا انتظاری که بابت باز شدن یک صفحه ساده باید کشید روح آدم را فرسایش می‌دهد . اما برای خیلی‌ها چاره‌ای جز کنار آمدن با این شرایط نیست. در این جا به چند روش برای کار کردن با اینترنت كم سرعت اشاره می‌کنیم :

 

1. فشرده‌ سازی فایل‌ها : اگر می‌خواهید چند فایل ارسال کنید بهتر است از فشرده‌سازی استفاده کنید. کمپرس کردن فایل‌ها به شکل دراماتیکی حجم را کم‌ می‌کند. Winzip و WinRAR دم دست‌ترین برنامه‌ها برای فشرده‌سازی هستند.

 

2. سرعت مرورگر را افزایش دهید : گرافیک برای بسیاری مهم است . اما فراموش نکنید که اینترنت کند چیز دیگری است. برای این که گرافیک رو غیر فعال کنید :

1-     در بخش tools مرورگر سراغ internet option بروید ؛

2-     حالا روی Advanced کلیک کنید ؛

3-     بخش Multimedia را پیدا کنید ؛

4-     تیک این بخش‌ها رو حذف کنید :

5-     Play animations in Web pages

6-      Play sounds in Web pages

7-     Play videos in Web pages

8-     Show pictures

 

3. از  distribution lists استفاده کنید : معمولاً ایمیل‌ها برای افراد یک گروه ، سریع تر فرستاده می‌شوند تا اینکه تک تک برای هر کدام بفرستيد. بنابراین بهتر است لیست‌هاي گروهی داشته باشید. در ضمن اگر از outlook استفاده می‌کنید بد نیست به این لینک هم سری بزنید تا مراحل ساختن distribution lists را ببینید. [learn how to create a distribution list in Outlook]

 

4. امضای ایمیل ساده‌ای داشته باشید : امضا ایمیل حرفه‌ای و گرافيكی را فراموش کنید. این امضا‌ها حجم زیادی می‌گیرند و ایمیل شما را سنگین می‌کنند. می‌توانید از امضاهاي فونتی ریز و مختلف و رنگ‌های متفاوت برای امضای ساده و سبک استفاده کنید. اگر از امضای گرافيكی استفاده می‌کنید مطمئن شوید که سبک و کوچک هستند تا هم شمای فرستنده و هم دوست گیرنده سریع‌تر کار کنید.

 

5. صفحات را ذخیره کنید : اگر احتیاج به سایت‌های مرجع دارید بهتر است قبل از هر کاری صفحه مورد نظرتان را ذخیره کنید. حالا اگر اینترنت قطع شد باز هم می‌توانید به کارتان ادامه دهید.

 

 6. cache مرورگر را زیاد کنید : وقتی حجم cache مرورگر را زیاد کنید صفحات سایت‌هایی که قبلاً دیده‌اید سریع‌تر باز می‌شوند. بسیاری از فایل‌ها و عکس‌هایی که روی سایت‌ها هستند روی دستگاه شما ذخیره می‌شود و کمک می‌کند دفعه بعد که به آن صفحه مراجعه کردید بدون نیاز به دانلود مجدد، صفحه باز شود .

 

برای افزایش حجم cache :

1-     بر روی tools و بعد Internet Options کلیک کنید.

2-     در بخش general به دنبال Temporary Internet Files بگردید و روی Settings کلیک کنید.

3-     در زیر بخش Check for newer versions of stored pages دکمه Automatically انتخاب شده است.

4-     حالا می‌‌توانید این حجم را افزایش دهید ولی زیاده روی نکنید .

 

حتما ادامه مطلب را ببینید


ارسال توسط علی جعفرزاده

آلفرد نوبل از جمله افراد معدودی بود که این شانس را داشت تا قبل از مردن، آگهی وفاتش را بخواند! حتما می دانید که نوبل مخترع دینامیت است. زمانی که برادرشلودویگ فوت شد، روزنامه‌ها اشتباهاً فکر کردند که نوبل معروف (مخترعدینامیت) مرده است. آلفرد وقتی صبح روزنامه ها را می‌خواند با دیدن آگهی صفحه اول، میخکوب شد: "آلفرد نوبل، دلال مرگ و مخترع مر‌گ آور ترین سلاح بشری مرد!"

آلفرد، خیلی ناراحت شد. با خود فکر کرد: آیا خوب است که من را پس از مرگ این گونه بشناسند؟

سریع وصیت نامه‌اش را آورد. جمله‌های بسیاری را خط زد و اصلاح کرد. پیشنهاد کرد ثروتش صرف جایزه‌ای برای صلح و پیشرفت‌های صلح آمیز شود.

حتما ادامه مطلب را ببینید

ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 10 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط علی جعفرزاده

حتما ادامه مطلب را ببینید


تاریخ: سه شنبه 8 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط علی جعفرزاده

این تصویر به وسیله بیش از 3600 فنجان قهوه ساخته شده.
برای ایجاد رنگ های مختلف، از مقادیر مختلف شیر در قهوه ها استفاده شده

hamtaraneh.com
hamtaraneh.com
hamtaraneh.com

حتما ادامه مطلب را ببینید


تاریخ: یک شنبه 6 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط علی جعفرزاده

 

استان خراسان جنوبی

 مرکـــــز : بیرجند

موقعیت : بین 45 ثانیه و 39 دقیقه و 57درجه تا 16 ثانیه و 53 دقیقه و 60 درجه طول شرقی و 13 ثانیه و 30دقیقه و 30درجه تا 48 ثانیه و 06 دقیقه و 34 درجه عرض شمالی

map_sout_khorasan

 
مجاورت : شمال: استان خراسان رضوی   جنوب غربی : استان کرمان  جنوب شرقی : استان سیستان و بلوچستان  شرق: کشور افغانستان غرب: استان یزد
آب و هوا: در نواحی شرقی معتدل و کوهستانی و در نواحی جنوبی و کویری دارای آب و هوای گرم و خشک و بیابانی
وسعــــت:  489/69555  کیلومتر مربع
جمعـیــت:  559199 نفر در سال83
تقسیمات: 6 شهرستان ، 13 بخش ، 16 شهر و 40 دهستان
شهرستانها: بیرجند، درمیان، سرایان، سربیشه، قائن، نهبندان 

 

مکان های دیدنی و تاریخی

 

استان خراسان جنوبي از مكان هاي تاريخي و ديدني زيادي برخوردار است كه عبارتند از: سنگ نگاره و نقش كال جنگال, سنگ نگاره لاخ مزار, مسجد جامع چهار درخت, قلعه خورگ, مدرسه شوكتيه, قلعه شاه دژ, قلعه كهنه و تپه صيادان, تخت سردار, قلعه نيه, مزار پر سر, مزار پيرحاجيان
مزار يا قدمگاه هماهنگ و مسجد گلستان.
 

  

صنايع و معادن

 

صنايع استان خراسان جنوبي در دو دسته صنايع دستي و صنايع ماشيني قابل بررسي است. فرش بافی از هنرهای دستی مهم مردم بيرجند به شمار می رود و فرش ها با طرح های كاشان و محلی و قاليچه ها بيش تر با طرح های بلوچی، سيستانی، تركمنی و … توليد می شوند. 

  

کشاورزی و دام داری

 

فرآورده های كشاورزی استان خراسان جنوبي كه بيش تر در شهرستان بيرجند توليد مي شوند عبارتند از: زعفران، گندم، جو، ‌چغندر قند، پنبه، تره بار، گردو، سيب، عناب و آلو زرد. در اين منطقه دام داري بيش تر به صورت سنتي رواج دارد و انواع توليدات دامي در اين استان رواج دارد. 

  

وجه تسميه و پيشينه تاريخي

بر اساس نظر محققين؛ واژه خراسان بازمانده گونه کهن واژه «خاور» و متشکل از دو جزء «خور» به معنای خورشيد و «آسان» به معنی آمدن است. يعنی جايی که خورشيد از آن برمی آيد و چون اين منطقه در خاورايران قرار گرفته, اين وجه تسميه به نظر درست مي آيد. درباره تاريخ اين خطه از ايران زمين بايستي گفت: به طور كلي خراسان جزء ساتراپی پهناور پرثوه بوده است.اين ايالت پهناور دردوره باستاني قرارگاه و کشور نيرومند اشکانيان شد و درآغاز تاريخ ايران باستان، مادها را به سوی خود کشانيد. تاريخ شهرستان هاي مختلف اين استان؛ در بخش هاي مربوطه به طور كامل آورده شده است.  

 

مشخصات جغرافيايي

استان خراسان جنوبي يكي از جديد ترين استان هاي ايران است كه از تجزيه استان بزرگ خراسان (سابق) به وجود آمده است. اين منطقه؛ سه شهرستان با نام هاي بيرجند, نهبندان و سربيشه را دربرمي گيرد. مركزاين استان؛ شهر بيرجند است كه درمركز استان و در درازاي جغرافيايي 57 درجه و 19 دقيقه و پهناي جغرافيايي 37درجه و 28 دقيقه واقع شده است. اين منطقه داراي آب و هواي نيمه معتدل و مرطوب با زمستان های سرد و تابستان های گرم است. ميانگين بارش اين استان به 250 ميلي متر می رسد.  

 

حتما ادامه مطلب را ببینید


تاریخ: شنبه 5 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط علی جعفرزاده

 

 

یک مثلث  با دو خط رسم کنید..............(متاسفانه تا الان کسی نتوسته حلش کنه!!)

                                             ((برای پسخ به ادامه ی مطلب بروید))

 

دو مرد نسبت به هم، دایی وخواهر زاده اند. یعنی اولی دایی دومی و خواهر زاده اوست، دومی نیز دائی اولی و خواهرزاده وی می باشد. چطور چنین چیزی ممكن است؟

                                              ((برای پسخ به ادامه ی مطلب بروید))

 

شخصی مدت هفت شب در مهمانخانه ای منزل می كند و چون پول نقد برای پرداختِ كرایه مهمانخانه را ندارد، قرار می گذارد از هفت حلقه بهم پیوسته طلا كه بهمراه دارد، هر شب یكی از آنها را به جای كرایه به مهمانخانه دار بپردازد. اما می خواهد بیش از یكبار آن حلقه ها را از هم نگسلد. چطور چنین چیزی ممكن است؟

                                            ((برای پسخ به ادامه ی مطلب بروید))

 

 

حكم اعدام متهمی را صادر می كنند و مضمون «بخشش لازم نیست، اعدامش كنید.» را به امضا، دادستان می رسانند. پس از امضاء دادستان، مأمور اجرای حكم، با تغییری در مضمون، جمله را به صورتی در می آورد كه جلو اعدام متهم را می گیرد، او چه تغییری در جمله بوجود می آورد؟

                                            ((برای پسخ به ادامه ی مطلب بروید))

حتما ادامه مطلب را ببینید


تاریخ: جمعه 4 فروردين 1391برچسب:معما,
ارسال توسط علی جعفرزاده

چه چیزی تبلت‌ها را نازک کرده است؟

اگر شما یک دستگاه تبلت را باز کنید تا درون آن را نگاه کنید، متوجه 3 نكته مي‌شويد؛ اول این که شما ضمانت‌نامه دستگاه را باطل کرده‌اید، دوم کارخانه سازنده تمام اجزای تبلت را کنار هم قرار داده تا دستگاهی مناسب و کارآمد بسازد و سوم بیشتر اجزایی که در تبلت می‌بینید مشابه اجزایی است که در یک رایانه معمولی پیدا می‌شود.

مغز متفکر یک تبلت، ریزپردازنده آن است. به طور معمول، تبلت‌ها از پردازنده‌ای کوچک‌تر از پردازنده‌های یک رایانه تمام‌عیار استفاده می‌کنند. این ویژگی باعث می‌شود فضای کمتری اشغال شود و میزان گرما تولیدی کاهش یابد. گرما برای رایانه‌ها مضر است و به لحاظ مکانیکی به دستگاه آسیب می‌رساند.

رایانه‌های لوحه‌ای به طور معمول انرژی خود را از باتری‌های قابل شارژ دریافت می‌کنند. با توجه به مدل تبلت‌ مدت شارژ باتری متفاوت است و زمانی بین 8 تا 10 ساعت خواهد بود. برخی از تبلت‌ها باتری‌های قابل تعویض دارند، اما برخی دیگر مانند آیپد و آیپد2، این امکان را در اختیار کاربر قرار نمی‌دهند. برای تعویض باتری این تبلت‌ها یا باید آنها را به فروشگاه‌‌های مجاز بدهید تا این کار را برایتان انجام بدهند یا از خیر گارانتی تبلت‌تان بگذرید و خودتان این کار را انجام دهید.

با توجه به کارخانه سازنده، یک تبلت ممکن است برای کار خاصی ساخته شده باشد. CPU رایانه‌‌ها دستورات را در چرخه‌های زمانی اجرا می‌کند که بیشتر این چرخه‌ها در هر ثانیه اجرا می‌شود و بنابراین CPU دستورالعمل‌های بیشتری را می‌تواند پردازش کند. برخی تبلت‌ها پردازشگر تحت ساعت (underclocked) دارند، به این معنا که تعداد فرامینی که CPU در هر ثانیه اجرا می‌کند کمتر از میزان توانایی واقعی آن است. دلیل این که CPU را به این صورت می‌سازند، مصرف انرژی کم و کاهش تولید گرماست.

بیشتر تبلت‌ها نیازی به قدرت پردازش اضافی ندارند. برنامه‌هایی که برای تبلت‌ها وجود دارد نسبت به برنامه‌های رایانه‌ای از پیچیدگی کمتری برخوردارند. اصطلاح رایج برای این برنامه‌ها اپلیکیشن(application) یا اپ (app) است.

علاوه بر باتری وCPU ، اجزای دیگر در یک تبلت معمولی عبارت است از:

شتاب سنج

ژیروسکوپ‌

پردازنده‌های گرافیک

حافظه مبتنی بر فلش

WiFiیا تراشه‌های تلفن همراه و آنتن

پورتUSB و منبع تغذیه

بلندگو

تراشه کنترل‌کننده صفحه نمایش لمسی

حسگر دوربین، لنز و تراشه‌ها

شتاب سنج و ژیروسکوپ به تبلت در تعیین جهتش کمک می‌کند تا نمایشگر گرافیک آن تصاویر را به صورت افقی یا عمودی نشان بدهد. پردازشگر گرافیک یا GPU برای تولید تصاویر مستقل عمل می‌کند. WiFi یا تراشه‌های تلفن همراه به شما امکان اتصال به شبکه‌های رایانه‌ای را می‌دهد. تبلت‌ها ممکن است دارای گیرنده بلوتوث هم باشند. تنها چیزی که شما نمی‌توانید در تبلت‌ها پیدا کنید فن است که دلیل آن کمبود فضاست.

حتما ادامه مطلب را ببینید


تاریخ: چهار شنبه 2 فروردين 1391برچسب:چه چيزي تبلت ها را نازك كرده است؟,
ارسال توسط علی جعفرزاده

25402815856513530734.jpg

حتما ادامه مطلب را ببینید

ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 1 فروردين 1391برچسب:امارات و هتل ,
ارسال توسط علی جعفرزاده

عكسهاي سيد علي ضيا كسي كه در برنامه ي اخيرش(نيمروز)خوش درخشيد و واقعا گل كاشت من كه ايشون رو دوست دارم

اميدوارم كه از من توي سال جديد راضي باشيد

اينم اولين پست توي سال جديد



ارسال توسط علی جعفرزاده

ترانه ي براي پدر ...

 

البته از زبان پدر براي پسر :)

 

براي همه ي آدم بزرگ هايي كه يادشون نميره يه روز چقدر كوچيك بودن و چقدر زحمت براشون كشيده شده تا به اينجا رسيدن ...

 

پ.ن : پدرم ميدونم اين رو نميخوني ... براي دل خودم مينويسم. براي همه ي زحمت هايي كه برام كشيدي ممنون :)

حتما ادامه مطلب را ببینید


تاریخ: دو شنبه 28 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط علی جعفرزاده

خبر جدید از سرقت اموال علی دایی

گفته می شود اموال علی دایی که حدود 5 میلیون تومان ارزش دارد پس از تصادف وی به سرقت رفته است. به گزارش اوج نیوز،همچنین گفته می شود ساعت شخصی وی نیز به سرقت رفته است. پلیس در حال بررسی این قضیه است. خودروی پرادو دایی ساعت 20:30 دقیقه دیشب در كيلومتر 8 ورودي شهر بادرود در آزاد راه نطنز – كاشان به علت سرعت زياد واژگون شد

علی دایی شب گذشته بر اثر واژگونی خودروی شخصی‌اش دچار سانحه شده و در بیمارستان شهید بهشتی سمنان بستری شد و سپس تحت عمل جراحی قرار گرفت. وی عصر امروز با یک دستگاه آمبولانس و تحت مراقبت‌های ویژه به تهران منتقل شد تا 48 ساعت دیگر تحت نظر پزشکان باشد.

علی دایی در هنگام ترک بیمارستان شهید بهشتی از مردم کاشان به خاطر همدردی هایشان تشکر ویژه‌ای کرد و گفت: هر چه دارم از مردم است و خدا را شکر می‌کنم که همیشه این مردم هستند که من را مورد لطف خود قرار می‌دهند.

حتما ادامه مطلب را ببینید


تاریخ: یک شنبه 28 اسفند 1390برچسب:خبر جدید از سرقت اموال علی دایی,
ارسال توسط علی جعفرزاده


به مرکز گل نگاه کنید و سرتونو عقب وجلو ببرید آیا احساس نمی کنید گل بزرگتر می شود؟

حتما ادامه مطلب را ببینید


تاریخ: یک شنبه 28 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط علی جعفرزاده

اگر چه یادمان می رود که عشق تنها دلیل زندگی است اما خدا را شکر که نوروز هر سال
این فکر را به یادمان می اورد.پس نوروزت مبارک که سالت را سرشار از عشق کند . . .
* * * * * * * * * * * *

* * * * * * * * * * * *
فرارسیدن نوروز و سال نو را شادباش میگویم.
برایتان تندرستی و نیکروزی
در سال نو آرزو دارم.
باشد که سالی سرشار از شادی
و کامروایی داشته باشید

حتما ادامه مطلب را ببینید

ادامه مطلب...
ارسال توسط علی جعفرزاده

26830586843777833054 مدل سفره هفت سین ایرانی

10617193115062143751 مدل سفره هفت سین ایرانی

هفت سین

56351351630892309278 مدل سفره هفت سین ایرانی

43729357025023330448 مدل سفره هفت سین ایرانی

40964572204182281357 مدل سفره هفت سین ایرانی

حتما ادامه مطلب را ببینید


تاریخ: یک شنبه 28 اسفند 1390برچسب:سفره آرايي, سفره, هفت سين,,
ارسال توسط علی جعفرزاده

40 کارت پستال فوق العاده زیبا تبریک  نوروز

امروز 40 کارت پستال بسیار زیبا با موضوع عید نوروز آماده کرده ام که بدون تگ تبلیغاتی هستند و امید وارم که تونسته باشم رضایت شما دوستان و همراهان همیشگی دهكده سرگرمي رو فراهم کنم

پیشاپیش سال نو بر همه همراهان سوسا مبارک باد

کارت تبریک نوروز, کارت پستال, ویژه عید, عید نوروز

کارت تبریک نوروز, کارت پستال, ویژه عید, عید نوروز

کارت تبریک نوروز, کارت پستال, ویژه عید, عید نوروز

حتما ادامه مطلب را ببینید

ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 26 اسفند 1390برچسب:كارت پستال ويژه عيد,
ارسال توسط علی جعفرزاده

 
 
فصل اخیر




تیم پرسپولیس سال89و90



علی پروین یكی از كاپیتانان تیم 


حتما ادامه مطلب را ببینید


تاریخ: جمعه 26 اسفند 1390برچسب:عكسهاي پيروزي,
ارسال توسط علی جعفرزاده

سال ۹۱، سال نهنگ

لحظه تحویل سال ۱۳۹۱ هجری شمسی سه شنبه اول فروردین – ساعت ۰۸:۴۴:۰۰ صبح

 

1323 طالع بینی سال 91

 

حتما ادامه مطلب را ببینید

ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 26 اسفند 1390برچسب:نوروز 91با سال نهنگ همراه است,
ارسال توسط علی جعفرزاده


mahi nemikharim ما ماهی قرمز نمیخریم

تجارت ماهی قرمز مدت هاست که در دوره زمانی ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین شکل میگیرد تجارتی که محصول آن هیچ ریشه ای در تاریخ باستانی عید نوروز ایرانی ندارد .

۸۰ سال پیش به همراه ورود چای به ایران ماهی قرمز نیز که سمبل عید چینی ست به سفره های هفت سین مراسم عید نوروز ما وارد شد غافل از اینکه در عید چینی ماهی قرمز را رها میکنند تا زندگی جریان یابد و ما ماهی قرمز را اسیر تنگ بلورین میکنیم تا همزمان با رشد سبزه های سفره هایمان و باروری زمین هر روز او را به مرگ نزدیک و نزدیک تر کنیم .

free ما ماهی قرمز نمیخریم

جالب است بدانید در هیچ کدام از مراسم سنتی مان در مورد نوروز ماهی قرمز جایگاهی ندارد در میان رسوم زرتشتی در سفره عید انار به نشانه باروری و عشق و یا سیب سرخ درون ظرف آب مقدس رها میشود تا عشق و باروری همچنان پاینده بماند. اگر ایرانی ها می دانستند که ماهی قرمز هیچ ریشه تاریخی در سفره هفت سین ندارد به جای پرداخت برای خرید و قتل ماهی های قرمز به بهانه عید، سیب قرمز یا انار را در آب رهامیکردند که ریشه در تاریخ این دیار دارد .

هر سال ایام عید ۵ میلیون قطعه ماهی میمیرند. ۵ میلیون قطعه ماهی قرمز به خاطر رنگ و لعاب سفره هفت سین، به خاطر هیچ و عجیب نیست اگر بدانیم در صورتیکه ایرانی ها از خرید ماهی قرمز منصرف شوند این تجارت سیاه روزی پایان خواهد یافت. عجیب نیست اگر باور کنیم سیب سرخ یا انار همان سرخی هفت سین ایرانی ست که ریشه در تاریخ چند هزار ساله سنت ما دارد.

free ما ماهی قرمز نمیخریم

عجیب نیست اگر تابلوی معروف هفت سین کمال الملک را در کاخ گلستان به تماشا بنشینیم و ببینیم که او نیز ماهی قرمز را میان سفره هفت سینش طراحی و نقاشی نکرده است .

ماهی قرمز در سفره هفت سین ایرانی جایی ندارد پس لطفاًماهی قرمز نخرید.

حتما ادامه مطلب را ببینید


تاریخ: جمعه 26 اسفند 1390برچسب:ما ماهی قرمز نمیخریم,
ارسال توسط علی جعفرزاده

آیا میدانید؟

 

آیا میدانید :  هر انسان در حدود نیم ساعت یک تک سلولی بوده است ؟

آیا میدانید :  دندان تنها بخش از بدن انسان است که ترمیم نمی شود ؟

آیا میدانید :  هر چروک ایجاد شده در ابرو نتیجه ۲۰۰۰۰۰ اخم است ؟

آیا میدانید :  اکثر افراد در کمتر از ۷ دقیقه خوابشان می‌برد ؟

آیا میدانید :  آب دریا بهترین ماسک برای صورت انسان است ؟

آیا میدانید :  ورزش کردن در گرما به کاهش اشتها کمک می‌کند ؟

آیا میدانید :  عمر پرزهای چشایی انسان از ۷ تا ۱۰ روز است ؟

ادامه مطالب در ادامه مطلب

حتما ادامه مطلب را ببینید

ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 26 اسفند 1390برچسب:آيا ميدانيد,
ارسال توسط علی جعفرزاده

چاق ترین نوزاد جهان با وزن 7کیلو و 250 گرم در آمریکا متولد شد. به گزارش یاهو، آشر استورادسن ، نوزاد تازه متولد شده 59 سانت و 7 میلی متر قد دارد و به روش سزارین متولد شده است . البته مادر این نوزاد 15 ماه قبل نیز پسری به دنیا اورد که وزن او 6/8 کیلو گرم بود اما دو هفته بعد از تولد بر اثر نارسایی قلبی در گذشت.

حتما ادامه مطلب را ببینید


تاریخ: جمعه 26 اسفند 1390برچسب:چاق ترين نوزاد جهان,
ارسال توسط علی جعفرزاده

 

عجایب بدن(قسمت اول)

-اسید معده شما به قدری قوی است که می تواند یک تیغ ریش تراش را در خود حل کند.

-بزرگترین عضو داخل بدن انسان روده کوچک است.

-مساحت سطح ریه انسان برابر مساحت یک زمین مسابقه تنیس است.

-فشاری که از طریق قلب برای ارسال خون به تمامی نقاط بدن ایجاد می شود. می تواند فواره ای به ارتفاع 9 متر بسازد.

-سرعت عطسه به طور معمول تا 65 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید اما از این مقدار بالا تر نخواهد رفت. پس اگر شنیدید که سرعت عطسه انسان 160 کیلومتر بر ساعت است ، باور نکنید.

-قد انسان در صبحگاه حدود یک سانتی متر بلندتر از شامگاه است.

-80 درصد مغز را آب تشکیل می دهد.

-استخوان فک از همه ی استخوان های دیگر سخت تر است.

- دندان تنها جزیی از بدن انسان است که نمی تواند خود را ترمیم کند.

-شما باور می کنید که فقط  10درصد  مغزتان را به کار می اندازید!؟ این باور غلط است. انسان تقریبا از تمامی ظرفیت مغز خود استفتده می کند.

 

 

حتما ادامه مطلب را ببینید


تاریخ: جمعه 26 اسفند 1390برچسب:عجايب بدن,
ارسال توسط علی جعفرزاده

چهارشنبه سوري 

 

يکی از آئينهای سالانه ايرانيان چهارشنبه سوری يا به عبارتی ديگر چارشنبه سوری است. ايرانيان آخرين سه شنبه سال خورشيدی را با بر افروختن آتش و پريدن از روی آن به استقبال نوروز می روند.

 

چهارشنبه سوري، يک جشن بهاري است که پيش از رسيدن نوروز برگزار مي شود.


مردم در اين روز برای دفع شر و بلا و برآورده شدن آرزوهايشان مراسمی را برگزار می کنند که ريشه اش به قرن ها پيش باز می گردد.

 

 مراسم ويژه آن در شب چهارشنبه صورت می گيرد برای مراسم در گوشه و کنار کوی و برزن نيز بچه ها آتش های بزرگ می افروزند و از روی آن می پرند و ترانه (سرخی تو از من ، زردي من از تو ) می خوانند.

 

 

ظاهرا مراسم چهارشنبه سوری برگرفته از آئينهای کهن ايرانيان است که همچنان در ميان آنها و با اشکال ديگر در ميان باقی بازماندگان اقوام آريائی رواج دارد.

اما دکتر کورش نيکنام موبد زرتشتی و پژوهشگر در آداب و سنن ايران باستان، عقيده دارد که چهارشنبه سوری هيچ ارتباطی با ايران باستان و زرتشتيان ندارد و شکل گيری اين مراسم را پس از حمله اعراب به ايران می داند.

 

 

در ايران باستان هفت روز هفته نداشتيم.در ايران كهن هر يك از سي روز ماه، نامي ويژه دارد، كه نام فرشتگان است. شنبه و يکشنبه و... بعد از تسلط اعراب به فرهنگ ايران وارد شد. بنابراين اينکه ما شب چهارشنبه ای را جشن بگيريم( چون چهارشنبه در فرهنگ عرب روز نحس هفته بوده ) خودش گويای اين هست که چهارشنبه سوری بعد از اسلام در ايران مرسوم شد."

 

"برای ما سال ۳۶۰ روز بوده با ۵ روز اضافه ( يا هر چهار سال ۶ روز اضافه ). ما در اين پنج روز آتش روشن می کرديم تا روح نياکانمان را به خانه هايمان دعوت کنيم."

 

"بنابراين، اين آتش چهارشنبه سوری بازمانده آن آتش افروزی ۵ روز آخر سال در ايران باستان است و زرتشتيان به احتمال زياد برای اينکه اين سنت از بين نرود، نحسی چهارشنبه را بهانه کردند و اين جشن را با اعتقاد اعراب منطبق کردند و شد چهارشنبه سوری."

بخش كردن ماه به چهار هفته در ايران ،پس از ظهور اسلام است و شنبه و يك شنبه و دوشنبه و ........ناميدن روز هاي هفته از زمان رواج آن .شنبه واژه اي سامي و درآمده به زبان فارسي و در اصل "شنبد" بوده است.

 


"
سور "در زبان و ادبيات فارسي و برخي گويش هاي ايراني به معناي "جشن"،"مهماني"و "سرخ" آمده است

 

    

 

مراسم چهارشنبه سوري 

 

بوته افروزي 

 

در ايران رسم است كه پيش از پريدن  آفتاب، هر خانواده بوته هاي خار و گزني را كه از پيش فراهم كرده اند روي بام يا زمين حياط خانه و يا در گذرگاه در سه يا پنج يا هفت «گله» كپه مي كنند. با غروب  آفتاب و نيم تاريك شدن آسمان، زن و مرد و پير و جوان گرد هم جمع مي شوند و بوته ها  را آتش مي زنند. در اين هنگام از بزرگ تا كوچك هر كدام سه بار از روي بوته هاي  افروخته مي پرند، تا مگر ضعف و زردي ناشي از بيماري و غم و محنت را از خود بزدايند  و سلامت و سرخي و شادي به هستي خود بخشند. مردم در حال پريدن از روي آتش ترانه هايي  مي خوانند.

زردي من از تو ، سرخي تو از من 

غم برو شادي بيا ، محنت برو روزي بيا 

اي شب چهارشنبه ، اي كليه جاردنده ، بده مراد بنده 

 

خاکستر چهارشنبه سوري، نحس است، زيرا مردم هنگام پريدن از روي آن، زردي و یيماري خود را، از راه جادوي سرايتي، به آتش مي دهند و در عوض سرخي و شادابي آتش را به خود منتقل مي کنند. سرود "زردي من از تو / سرخي تو از من"

هر خانه زني خاكستر را در خاك انداز جمع مي كند، و آن را از خانه بيرون مي برد و در سر چهار راه، يا در آب روان مي ريزد. در بازگشت به خانه، در خانه را مي كوبد و به  ساكنان خانه مي گويد كه از عروسي مي آيد و تندرستي و شادي براي خانواده آورده است.
در اين هنگام اهالي خانه در را به رويش مي گشايند. او بدين گونه همراه خود  تندرستي و شادي را براي يك سال به درون خانه خود مي برد. ايرانيان عقيده دارند كه با افروختن آتش و سوزاندن بوته و خار فضاي خانه را از موجودات زيانكار مي پالايند و ديو پليدي و ناپاكي را از محيط زيست دور و پاك مي سازند. براي اين كه آتش آلوده   نشود خاكستر آن را در سر چهارراه يا در آب روان مي ريزند تا باد يا آب آن را با خود 
ببرد.

 

مراسم كوزه شكني 

مردم پس از آتش افروزي مقداري زغال به نشانه سياه بختي،كمي نمك به علامت شور چشمي، و يكي سكه دهشاهي به نشانه تنگدستي در كوزه اي سفالين  مي اندازند و هر يك از افراد خانواده يك بار كوزه را دور سر خود مي چرخاند و آخرين نفر ، كوزه را بر سر بام خانه مي برد و آن را به كوچه پرتاب مي كند و مي گويد: «درد و بلاي خانه را ريختم  به توي كوچه» و باور دارند كه با دور افكندن كوزه، تيره بختي، شور بختي و تنگدستي را از خانه و خانواده دور مي كنند.   

 

همچنين گفته ميشود وقتي ميتراييسم از تمدن ايران باستان در جهان گسترش يافت،در روم وبسياري از کشورهاي اروپايي ،روز 21 دسامبر ( 30 آذر )  به عنوان تولد ميترا جشن گرفته ميشد.ولي پس از قرن چهارم ميلادي در پي اشتباهي كه در محاسبه روز كبيسه رخ داد . اين روز به 25 دسامبر انتقال يافت

 

فال گوش نشيني 

زنان و دختراني كه شوق شوهر كردن دارند، يا آرزوي زيارت و مسافرت، غروب شب چهارشنبه نيت مي كنند و از خانه بيرون مي روند و در سر گذر يا سر چهارسو مي ايستند و گوش به صحبت رهگذران مي سپارند و به نيك و بد گفتن و تلخ و شيرين صحبتكردن رهگذران تفال مي زنند. اگر سخنان دلنشين و شاد از رهگذران بشنوند، برآمدن حاجتو آرزوي خود را برآورده مي پندارند. ولي اگر سخنان تلخ و اندوه زا بشنوند، رسيدن به مراد و آرزو را در سال نو ممكن نخواهند دانست.

 

   قاشق زني

زنان و دختران آرزومند و حاجت دار، قاشقي با كاسه اي مسين برمي دارند و شب هنگام در كوچه و گذر راه مي افتند و در برابر هفت خانه مي ايستند و بي آنكه حرفي بزنند پي در پي قاشق را بر كاسه مي زنند. صاحب خانه كه مي داند قاشق زنان نذر و حاجتي دارند، شيريني يا آجيل، برنج يا بنشن و يا مبلغي پول در كاسه هاي آنان مي گذارد. اگر قاشق زنان در قاشق زني چيزي به دست نياورند، از برآمدن آرزو و حاجت خود نااميد خواهند شد. گاه مردان به ويژه جوانان، چادري بر سر مي اندازند و براي خوشمزگي و تمسخر به قاشق زني در خانه هاي دوست و آشنا و نامزدان خود مي روند.

 

آش چهارشنبه سوري  

خانواده هايي كه بيمار يا حاجتي داشتند براي برآمدن حاجت و بهبود يافتن بيمارشان نذر مي كردند و در شب چهارشنبه آخر سال «آش ابودردا» يا «آش بيمار» مي پختند و آن را اندكي به بيمار مي خوراندند و بقيه را هم در ميان فقرا پخش مي كردند.

 

تقسيم آجيل چهارشنبه سوري

زناني كه نذر و نيازي مي كردند در شب چهارشنبه آخر سال، آجيل هفت مغز به نام «آجيل چهارشنبه سوري» از دكان رو به قبله مي خريدند و پاك مي كردند و ميان خويش و آشنا پخش مي كردند و مي خورند. به هنگام پاك كردن آجيل، قصه مخصوص آجيل چهارشنبه، معروف به قصه خاركن را نقل مي كردند. امروزه، آجيل چهارشنبه سوري جنبه نذرانه اش را از دست داده و از تنقلات شب چهارشنبه سوري شده است.

 

 گرد آوردن بوته، گيراندن و پريدن از روی آن و گفتن عبارت "زردی من از تو، سرخی تو از من" شايد مهمترين اصل شب چهارشنبه سوری است. هر چند که در سالهای اخير متاسفانه اين رسم شيرين جايش را به ترقه بازی و استفاده از مواد محترقه و منفجره خطرناک داده است

پس اميدورام دوستان عزيز با خواندن اين مطالب قشنگي اين رسم را با انجام كارهاي خطرناك و استفاده از ترقه هاي خطرناك خراب نكنند 

مراسم ديگري مانند  توپ مروارید ، فال گوش ، آش نذری پختن ، آب پاشی ، بخت گشائی دختران ، دفع چشم زخمها ، کندرو خوشبو ، قلیا سودن ، فال گزفتن هم در این شب جزو مراسمات جالب و جذاب می باشد

 


 

   تحريف آيين چهارشنبه سوري

 

يافته هاي پزوهشي نشان مي دهد كه تمامي آيين ها و يادمان هايي كه مردم ايران در هنگامه گوناگون بر پا مي داشتند و بخشي از آنها همچنان در فرهنگ اين سرزمين پايدار شده است ، با منش ، اخلاق و خرد نياكان ما در آميخته بود و در همه آنها ، اعتقاد به پروردگار ، اميد به زندگي ، نبرد با اهريمنان و بدسگالان و مرگ پرستان ، در قالب نمادها ، نمايش ها و آيين هاي گوناگون نمايشي گنجانده شده بود .

رفتار خشونت آميز و مغاير با عرف و منش جامعه نطير آنچه كه امروزه تحت نام چهارشنبه سوري شاهد آن هستيم ، در هيچكدام از اين آيين ها ديده نمي شود .

 

بهتر است بگوييم ، كساني كه با منفجر كردن ترقه و پراكندن آتش سلامتي مردم را هدف مي گيرند ، با تن دادن به رفتاري آميخته به هرج و مرج روحي ، آيين

حتما ادامه مطلب را ببینید


تاریخ: پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط علی جعفرزاده

 


آقای من...

 

ای مهربان ترین ...

سلام

میدانم که می دانی و می بینی که غرق گناهم

روز های پر گرد و غبارم را می بینی . . .

شب های سوت و کور و بی مناجاتم را می بینی . . .

ببین چه پر غرور و پر تکبر شده ام . . .

ببین چه آسان از کوچه گناهان سنگین می گذرم . . .

ببین چگونه بر انجام گناهانم اصرار دارم . . .

 

میدانم که دلت از رفتارم خون است

آری می دانم !

اما در شبی آمده ام که نتوانی بر دلم دست رد بزنی . . .

امشب ، شب وفات مادر بزگوارتان است . . .

در این شب عظیم . . .

 کجــایی آقا جان ؟

در بقیع ؟

کنار خاک پاک مادرتان ؟

یا در کنار قبر شش گوشه پسر غریبش ؟

هر کجا که هستی . . .

آقا . . .

نگاهی کوتاه بر من خواهی انداخت ؟

آقا جان . . .

دل شکسته ام را ببین . . .

اشک های خسته ام را ببین . . .

ببین که نادم و پشیمانم . . .

 

رهاییم بخش آقا جان !

حتما ادامه مطلب را ببینید


تاریخ: پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:آقای من,
ارسال توسط علی جعفرزاده

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

حتما ادامه مطلب را ببینید


تاریخ: یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:سربازان آمریکایی,
ارسال توسط علی جعفرزاده

1-به بابام میگم حس داشتن یه پسر خوب چه جوریه؟!

گفت:نمی دونم برو از مادر بزرگت بپرس!

2-یه ضرب المثل ایرانی هست که هیچی نمیگه

همین طور فقط زل میزنه تو چشات

3-کور می شی بدبخت!

...

...

خطاب به پشه روی مانیتور

4-

حتما ادامه مطلب را ببینید


تاریخ: یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:جوک های جالب و بامزه,
ارسال توسط علی جعفرزاده
عکس هایی از طراحی فوق العاده زیبا با تا زدن کاغذ
حتما ادامه مطلب را ببینید

ادامه مطلب...
ارسال توسط علی جعفرزاده

الناز شاکردوست

بیوگرافی:
متولد 1363
مدرک تحصیلی: دانشجوی تئاتر از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران
با بازی در فیلم « گل یخ » ساخته کیومرث پوراحمد به سینما آمد و ظرف کمتر از یک سال در پنج فیلم سینمایی نقش آفرینی کرد. تفاوت بازی او در دو فیلم « گل یخ » و « مجردها » نشان از توانایی های او دارد.
شاکردوست در « بی وفا » اولین ساخته منتقد قدیمی سینما - اصغر نعیمی - بهترین بازی کارنامه سینمایی اش را به نمایش گذاشت.

مجموعه آثار:
- گل یخ (کیومرث پوراحمد - 1383)
- مجردها (اصغر هاشمی - 1383)
- عروس فراری (بهرام کاظمی - 1383)
- چند می گیری گریه کنی؟ (شاهد احمدلو - 1384)
- قتل آن لاین (مسعود آب پرور - 1384)
- چه کسی امیر را کشت؟ (مهدی کرم پور - 1384)
- بی وفا (اصغر نعیمی - 1385)
- قاعده بازی (احمدرضا معتمدی - 1385)
- کارناوال مرگ (رضا اعظمیان - 1385)
حرکت اول (فرهاد نجفی - 1386)

جشنواره ها و جوایز:
- کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از نهمین دوره جشن خانه سینما برای بازی در فیلم « مجردها » - 1384
- کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از دهمین دوره جشن خانه سینما برای بازی در فیلم « چه کسی امیر را کشت؟ » - 1385

حتما ادامه مطلب را ببینید


تاریخ: جمعه 19 اسفند 1390برچسب:بیوگرافی مهناز افشار,
ارسال توسط علی جعفرزاده

این همه هیجان را می توانید تحمل کنید؟!

حتما ادامه مطلب را ببینید

ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 19 اسفند 1390برچسب:این همه هیجان را میتوانید تحمل کنید,
ارسال توسط علی جعفرزاده

فرودگاه زیبا و بین المللی کویت

حتما ادامه مطلب را ببینید

ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 19 اسفند 1390برچسب:فرودگاه زیبا و بین المللی کویت,
ارسال توسط علی جعفرزاده

عکس های زیبا از قطره های باران

حتما ادامه مطلب را ببینید

ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 19 اسفند 1390برچسب:عکسهای زیبا, از قطره های باران,
ارسال توسط علی جعفرزاده
آخرین مطالب