دهکده سرگرمی
این وبلاگ هر روز به روز میشود

اگرچه از پاییز امسال زمان رونمایی مزدا ۶ اعلام شده بود اما همچنان دانسته هایمان در مورد این خودروی جدید بسیار کم می باشد. تنها می دانیم که مزدا ۶ براساس طرحی از خودروی مفهومی تاکری که در نمایشگاه سال ۲۰۱۱ توکیو رونمایی شده بود طراحی و تولید شده است.

مزدا ۶ جدید رونمایی شد + عکس

جیم سولیوان ، مدیر مزدا گفت: مزدا با به کارگیری فناوری اسکای اکتیو و موتور گازوئیلی ۲٫۰ لیتری اسکای اکتیو در خودروهایی مثل مزدا ۳ مدل ۲۰۱۲ و cx-5 مدل ۲۰۱۳ به خوبی نشان داده که هنوز می تواند خودروهایی کم مصرف و پربازده را تولید نماید. مزدا ۶ مدل ۲۰۱۴ اخرین دستاورد شرکت در این بخش است و رقابت و میزان فروش زیادی را برای ان انتظار داریم. سایت پاتوق۹۸ : باید یاداوری کرد خودروی تاکری دارای یک موتور ۲٫۲ لیتر اسکای اکتیو دیزل می باشد که در کنار ان یک جعبه دنده شش سرعته خودکار قرار گرفته این خودرو ۴۸۵۰ میلی متر طول ، ۱۸۷۰ میلی متر عرض و ۱۴۳۰ میلی متر ارتفاع دارد.

حتما ادامه مطلب را ببینید


تاریخ: یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:اخبار ماشين, اخبار جديد مزدا,
ارسال توسط علی جعفرزاده

جوگیر

یک آسیب شناس اجتماعی گفت: براساس تحقیقات انجام شده ۶۵ درصد از جوانان ایرانی دچار حالت جوگیری می‌شوند. دکتر مجید ابهری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه یکی از فرآیندهای رفتاری که باعث ایجاد تغییرات در حرکات افعالی و حتی ظاهر افراد می شود حالتی است به نام جو زدگی، افزود: از نگاه رفتارشناسی جو زدگی یعنی یک حالت هیجانی و جوگیر شدن همان چیزی است که در زبان شناسی اجتماعی به آن نفوذ اجتماعی گویند یعنی یک فرد یا گروه تحت تاثیر شرایط و محیط قرار گیرند.

سايت دهكده سرگرمي : وی گفت: در این فرآیند رفتاری، فرد در فضایی قرار می گیرد که نمی تواند در برابرش مقاومت کند. در روانشناسی به جای جوزدگی از واژه “هیسترویونیک ” یعنی خود نمایش استفاده می شود.

به گفته این استاد دانشگاه، مهرطلبی و درخواست جلب توجه از ویژگیهای افرادی است که جوگیر می شوند. همچنین همرنگی با جماعت، اطاعت رفتاری و ظاهری از بعضی از افراد و گروهها از نشانه های جوگیرشدن است. ابهری اظهار داشت: متاسفانه برخی دیگر از جوانان و نوجوانان به دلیل جوگیر شدن به طرف سیگار یا مواد مخدر کشیده می شوند و بعضی از آنها به گروه سارقان و بزه کاران جذب می شود.

وی گفت: هر دو گروهی که هم افراط و تفریط رفتاری دارند در جامعه دچار جو زدگی می شود. چه افرادی که اعتماد به نفس زیادی دارند و چه کسانی که اعتماد به نفس ضعیفی دارند بنابراین از نگاه رفتارشناسی اجتماعی جو گیر شدن کورکورانه و پیروی بدون آگاهی از یک موضوع می تواند برای فرد و خانواده اش مشکل ساز شوند.

به گفته پاتوق۹۸ وی، چون فردی که به راحتی تحت تاثیر جو مثبت قرار می گیرد به همان سادگی ممکن است تحت تاثیر قرار گیرد.

این آسیب شناس و متخصص علومرفتاری گفت: برای پیشگیری از رفتار جو زدگی در نوجوانان و جوانان آموزش مهارتهای زندگی مخصوصا مدیریت احساسات و کنترل هیجانهای رفتاری توسط والدین و آموزش و پرورش ضروری ترین حرکت است.

ابهری اظهار داشت: پوشیدن لباسهای غیر متعارف، آرایش و پیرایش خارج از حد استاندارد رفتاری، انجام حرکات غیر معقول و رفتارهای مشابه آنها نشانه بارز جوزدگی و جوگیر شدن است.

حتما ادامه مطلب را ببینید


تاریخ: یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط علی جعفرزاده

پ نه پ های جدید و خنده دار

فرشو پهن کردیم پشت بوم ، همسایه میگه شستین گذاشتید خشک بشه ؟
گفتم پَ نَ پَ انداختیم ویتامین D جذب کنه تا رنگ گُلاش ثابت بمونه !

:::

کبوتر با کبوتر ، باز با باز ؟
پ ن پ الاغ تک شاخ با مرغ مگس خوار
سوسک آفریقایی با نهنگ سرچکشی !

:::

تو کلاس هی میگیم “استاد خسته نباشید” ، استاد میگه یعنی وقت تمومه ؟ گفتیم پ نه پ همین الان از اتاق فرمان اطلاع دادن که ۱ ساعت به تایم کلاس اضافه شده !

:::

غذا مونده روی گاز خاکسترشده
اومده میگه سوخته ؟ گفتم پَ نَ پَ بیش از حد جا افتاده !

:::

فامیلمون اومده میگه شما دانشجویی ؟ گفتم پـ نـ پـ پشت کنکور مهد کودک گیر کردم !

:::

توی صف بربری وایسادم ،یارو میگه شما هم توی صفی ؟ گفتم پَ نَ پَ من از اداره بازرسی و نظارت بر کیفیت و قیمت نان مزاحم میشم ، طبیعی رفتار کن سه نشه !

:::

ساعت خوابیده ، چهارپایه آوردم ، میگه میخوای باتریشو عوض کنی ؟ گفتم پـ نه پـ اینجا جاش مناسب نیست ، سروصدا زیاده ، میخوام ببرمش اتاق خواب بخوابه !

:::

دندونم سیاه شده ، میگه خراب شده ؟ گفتم پَ نَ پَ این یه دونه خارجیه مدل Black Edition !

:::

کل خونه همسایه رو سیاه کشیدن ، رفیقم میگه یعنی کسی فوت کرده ؟ گفتم پَ نَ پَ معدل بچشون شده ۱۹٫۹۹ ، واقعا خدا بهشون صبر عنایت فرماید !

حتما ادامه مطلب را ببینید


تاریخ: یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:پ ن پ,
ارسال توسط علی جعفرزاده

روشی مدرن برای افزایش ظرفیت اتوبوس!+عکس

حتما ادامه مطلب را ببینید


ارسال توسط علی جعفرزاده

علیرضا حقیقی که در سال ۹۰ نخستین دروازه بان لژیونر تاریخ فوتبال ایران (بعد از نیما نکسیا) لقب گرفت علاقه زیادی به BMW دارد!

عکس: اتوموبیل علیرضا حقیقی

حتما ادامه مطلب را ببینید


تاریخ: شنبه 26 فروردين 1391برچسب:علیرضا حقیقي,
ارسال توسط علی جعفرزاده

جک جدید 2011

بروسلی رو کشتن .تختی روکشتن. داداشی رو کشتن. ولی تا حالا دیدی یه آدم معتادرو بکشن؟

نتیجه اخلاقی:ورزش بیشتر از اعتیاد برای سلامتی ضرر داره…!

                      

 

   هیچ وقت کاری انجام ندهید که عمه تان تاوانش را بدهد  !!!!

 

جک خفن

غضنفر خوابیده بوده، میان بیدارش کنن می بینن پین کد (Pin Code) می خواد!

جک خفن


غضنفر با لباس تو رودخونه شنا می کرده، ازش می پرسن چه کار می کنی؟

می گه: لباسامو می شورم…

بهش می گن: ماشین لباسشویی تو خونه ندارین؟

می گه: داریم، ولی وقتی می رم اون تو سرم گیج می ره!

 

 

ﺗﺤﻘﻴﻘﺎﺕ غضنفر ، ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎﺭﺵ پله ﻫﺎﻱ  پله ﺑﺮﻗﻲ ، ﺑﻲ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﻣﺎﻧﺪ !

 


حتما ادامه مطلب را ببینید


تاریخ: شنبه 26 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط علی جعفرزاده

سونی از عرضه یک گوشی جدید خبر داده است که می‌تواند انقلابی در فناوری لمسی به وجود آورد.

گوشی کاملاً متفاوت لمسی سونی + تصاویر

این شرکت به تازگی Xperia™ sola را به عنوان جدیدترین عضو اضافه شده به مجموعه تلفن‌های هوشمند Xperia مبتنی بر آندروید، معرفی کرد.

Xperia sola که با تکنولوژی سونی، سرگرمی‌های فوق‌العاده و پیمایش خلاقانه لمس شناور (floating touchTM) تکمیل گردیده است، به تکنولوژی NFC و تگ‌های هوشمند Xperia SmartTag تجهیز شده است که به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا تنظیمات تلفن هوشمند خود و برنامه‌های کاربردی آن‌را برای تطابق با سبک زندگی خود بصورت آنی تغییر دهند. این گوشی در رنگ‌های مشکی، سفید و قرمز و در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی در دسترس مصرف‌کنندگان در نقاط مختلف دنیا خواهد بود.

گوشی کاملاً متفاوت لمسی سونی + تصاویر

سونی و عرضه یک گوشی عجیب

جادوی لمس شناور

تکنولوژی لمس شناور سونی که برای نخستین بار بصورت اختصاصی بر روی Xperia sola ارائه شده است، به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد تا با حرکت دادن انگشت خود در فضای بالای صفحه نمایش به پیمایش وب بپردازند. این ویژگی امکان حرکت دادن نشانگر را بدون لمس صفحه فراهم می‌آورد.

به محض یافتن پیوند دلخواه می‌توان آن را انتخاب کرد و تنها با یک اشاره صفحه دلخواه بارگذاری می‌شود. عملکردها و کاربردهای لمس شناور از طریق به‌روزرسانی ‌نرم‌افزار و تعامل با برنامه‌نویسان تکامل خواهد یافت.

کالوم مک‌دوگال، رییس بخش بازاریابی ارتباطات همراه سونی، گفت: «Xperia sola که با قدرت سونی و حس جادویی لمس شناور به بازار خواهد آمد، به مصرف‌‌‌کنندگان راه جدیدی برای مرور وب و نشان دادن جدیدترین تکنولوژی ارائه می‌دهد.Xperia sola با قابلیت ارتباط با تگ‌های هوشمند Xperia SmartTag و دسترسی به جدیدترین محتوای عرضه شده از طریق شبکه سرگرمی‌های سونی، ایده‌آل برای مصرف‌کنندگانی است که به دنبال سهولت استفاده و بهترین سرگرمی در یک تلفن هوشمند خلاقانه و هوشمند می‌گردند.»

زندگی روزمره با تگ‌های هوشمند

Xperia sola که به تکنولوژی NFC مجهز شده، با دو تگ هوشمند Xperia SmartTag موجود در بسته‌بندی به عنوان استانداردی برای ساده‌سازی تجربه روزمره کاربران تلفن‌های هوشمند به بازار عرضه می‌شود.با تماس دادن یک تلفن هوشمند مبتنی بر آندروید با یک تگ هوشمند، یک پروفایل از پیش تنظیم شده روی تلفن هوشمند راه‌اندازی می‌شود.

دو تگ هوشمند که با Xperia sola عرضه می‌شوند قابلیت شخصی‌سازی با حداکثر ۱۰ دستور را دارند. به عنوان مثال یکی از آنها در اتاق نشیمن می‌تواند Wi-Fi™ را روشن کرده و برنامه کاربردی اخبار گوگل و پیش‌بینی آب و هوا را راه‌اندازی نماید و دیگری در اتاق خواب می‌تواند زنگ ساعت را فعال نموده و گوشی را در حالت بی‌صدا قرار دهد.

سونی و عرضه یک گوشی عجیب

گوشی کاملاً متفاوت لمسی سونی + تصاویر

سرگرمی‌های قدرتمند همیشه و همه‌جا

Xperia sola شفافیت خارق‌العاده و نمایش واقعی تصویر را با موتور پردازش تصویر براویا موبایل، صدای واضح و رسا را با تکنولوژی صدای ساراند سه‌بعدی و xLOUD™ و عملکرد فوق سریع را با یک پردازنده دو هسته‌ای،بهبود می‌دهد. علاوه بر این Xperia sola با ویژگی تصویربرداری سریع برای راه‌اندازی دوربین از حالت آماده بکار در مدت زمانی کمی بیش از یک ثانیه تنها با فشردن یک کلید، به بازار عرضه می‌شود.

حتما ادامه مطلب را ببینید


تاریخ: جمعه 25 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط علی جعفرزاده

ازلا

حتما ادامه مطلب را ببینید


تاریخ: پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:تافزل,
ارسال توسط علی جعفرزاده

نیش زخم دوست از نیش عقرب بدتر است... پس بزن عقرب که دردش کم تر است

حتما ادامه مطلب را ببینید


تاریخ: پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط علی جعفرزاده

خدایا به خاطر تمام چیزهایی که دادی، ندادی، دادی پس گرفتی، ندادی بعدا دادی، ندادی بعدا می خوای بدی، دادی بعدا می خوای پس بگیری، داده بودی و پس گرفته بودی، اگه بدی پس می گیری، پس گرفتی دادی، پس گرفتی بعدا می خوای بدی، اگه می دادی پس می گرفتی، نداده بودی فکر می کردیم دادی و پس گرفتی شكرت!!!

حتما ادامه مطلب را ببینید


تاریخ: پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:خدايا,
ارسال توسط علی جعفرزاده
آیا می دانید ویبره موبایل چگونه کار می کند ؟
آیا می دانید ویبره موبایل چگونه کار می کند ؟
شما حتما گوشی تلفن همراه دارید و گوشی شما هم حتما یک موتور ویبره دارد که شما را هنگام زنگ زدن در محیط های شلوغ مطلع می کند. موتور ویبره یکی از قطعاتی است که فناوری ساختش از چندین دهه قبل تغییر نکرده است و جزو ساده ترین قطعات تلفن های همراه کنونی محسوب می شود.

‏موتور ویبره از یک موتور چرخشی الکتریکی ساده تشکیل شده است که به محور آن یک وزنه با نسبت چگالی بالا نصب شده است. این وزنه به طور معمول بین ۲۵٪ تا ۵۰٪ محور ۳۶۰ درجه موتور را پر می کند. ‏

‏زمانی که موتور ویبره شروع به چرخش می کند، به سبب جابجایی نقطه ثقل ویبراتور با سرعت زیاد، حرکت لرزشی در کل دستگاه ایجاد می شود. ‏

‏موتور های ویبره ای که در اسباب بازی های کودکان، پیجر ها، گوشی های تلفن همراه، کمربندهای لاغری و غیره یافت می شوند به طور معمول به همین شکل طراحی و ساخته شده اند و تنها از لحاظ اندازه با یک دیگر متفاوتند. موتور ویبره ای که در عکس مشاهده می کنید مربوط به آیفون ۴ می باشد.
حتما ادامه مطلب را ببینید


تاریخ: چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط علی جعفرزاده


تو مثل خورشید هستی. می دونی چرا؟ چون با همون نگا اولت می شد فهمید که از پشت کوه اومدی!حتما ادامه مطلب را ببینید

ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط علی جعفرزاده

 

بررسي رايانه‌هاي لوحه‌اي
تبلت‌ها را كنار هم ببينيم
استیو جابز سال 2010 با معرفی رایانه لوحه‌ای iPad به سال‌ها تفکر درباره نوآوری در این عرصه پایان داد. در حقیقت او به شروع دوره جدیدی در عرصه سخت‌افزار رایانه‌ای کمک کرد. اگرچه چند سالی بود که تبلت‌های شخصی عرضه شده بود، اما iPad اولین دستگاهی بود که توانست از این قابلیت در بازار مصرف بخوبی بهره ببرد. موفقیت اپل برای شرکت‌های دیگر و همچنین برای علاقه‌مندان فناوری که به دنبال جایگزینی برای پیشنهاد اپل بودند، سودمند بود.

اما، تبلت واقعا چیست؟ در ساده‌ترین تعریف مي‌توان گفت؛ تبلت یک دستگاه همراه محاسباتی است که از تلفن‌های هوشمند بزرگ‌تر است. البته تبلت، اندازه خاصی ندارد؛ برای مثال صفحه نمایش iPad مقداری کمتر از 10 اینچ است، اما تبلت‌های دیگر می‌توانند بزرگ‌تر یا کوچک تر باشند. به طور کلی، اگر یک دستگاه محاسباتی از یک صفحه نمایشگر لمسی استفاده کند و تلفن همراه نباشد، آن‌گاه یک تبلت است.

سال 2010، شرکت Lenovo دستگاهی به نام IdeaPad U1 را در نمایشگاه محصولات الکترونیک لاس‌و‌گاس معرفی کرد. در نگاه اول، این دستگاه شبیه یک لپ‌تاپ معمولی به نظر می‌رسید، اما اگر شما صفحه نمایشگر را از پایه‌اش جدا می‌کردید، لپ‌تاپ به تبلتی با سیستم عامل مستقل تبدیل می‌شد. در همان سال Lenovo نام این دستگاه را به LePad تغییر داد و در چین روانه بازار کرد.

اگرچه تبلت‌ها در شکل، اندازه و ویژگی‌ها متنوع هستند، اما آنها مشخصات مشابه زیادی دارند. تقریبا همه آنها صفحه نمایشگر لمسی دارند و سیستم‌عاملشان توانایی اجرای برنامه‌های کوچک را دارد. لزومی ندارد که تبلت‌ها جایگزین رایانه‌های قدرتمند شوند؛ اما آنها یک فرآیند جدید در زمینه دستگاه‌های محاسباتی به شمار می‌آیند.

در ادامه نگاهی به ویژگی‌های مشترک و اساسی تبلت‌ها خواهیم داشت.

چه چیزی تبلت‌ها را نازک کرده است؟

اگر شما یک دستگاه تبلت را باز کنید تا درون آن را نگاه کنید، متوجه 3 نكته مي‌شويد؛ اول این که شما ضمانت‌نامه دستگاه را باطل کرده‌اید، دوم کارخانه سازنده تمام اجزای تبلت را کنار هم قرار داده تا دستگاهی مناسب و کارآمد بسازد و سوم بیشتر اجزایی که در تبلت می‌بینید مشابه اجزایی است که در یک رایانه معمولی پیدا می‌شود.

مغز متفکر یک تبلت، ریزپردازنده آن است. به طور معمول، تبلت‌ها از پردازنده‌ای کوچک‌تر از پردازنده‌های یک رایانه تمام‌عیار استفاده می‌کنند. این ویژگی باعث می‌شود فضای کمتری اشغال شود و میزان گرما تولیدی کاهش یابد. گرما برای رایانه‌ها مضر است و به لحاظ مکانیکی به دستگاه آسیب می‌رساند.

رایانه‌های لوحه‌ای به طور معمول انرژی خود را از باتری‌های قابل شارژ دریافت می‌کنند. با توجه به مدل تبلت‌ مدت شارژ باتری متفاوت است و زمانی بین 8 تا 10 ساعت خواهد بود. برخی از تبلت‌ها باتری‌های قابل تعویض دارند، اما برخی دیگر مانند آیپد و آیپد2، این امکان را در اختیار کاربر قرار نمی‌دهند. برای تعویض باتری این تبلت‌ها یا باید آنها را به فروشگاه‌‌های مجاز بدهید تا این کار را برایتان انجام بدهند یا از خیر گارانتی تبلت‌تان بگذرید و خودتان این کار را انجام دهید.

با توجه به کارخانه سازنده، یک تبلت ممکن است برای کار خاصی ساخته شده باشد. CPU رایانه‌‌ها دستورات را در چرخه‌های زمانی اجرا می‌کند که بیشتر این چرخه‌ها در هر ثانیه اجرا می‌شود و بنابراین CPU دستورالعمل‌های بیشتری را می‌تواند پردازش کند. برخی تبلت‌ها پردازشگر تحت ساعت (underclocked) دارند، به این معنا که تعداد فرامینی که CPU در هر ثانیه اجرا می‌کند کمتر از میزان توانایی واقعی آن است. دلیل این که CPU را به این صورت می‌سازند، مصرف انرژی کم و کاهش تولید گرماست.

بیشتر تبلت‌ها نیازی به قدرت پردازش اضافی ندارند. برنامه‌هایی که برای تبلت‌ها وجود دارد نسبت به برنامه‌های رایانه‌ای از پیچیدگی کمتری برخوردارند. اصطلاح رایج برای این برنامه‌ها اپلیکیشن(application) یا اپ (app) است.

علاوه بر باتری وCPU ، اجزای دیگر در یک تبلت معمولی عبارت است از:

شتاب سنج

ژیروسکوپ‌

پردازنده‌های گرافیک

حافظه مبتنی بر فلش

WiFiیا تراشه‌های تلفن همراه و آنتن

پورتUSB و منبع تغذیه

بلندگو

تراشه کنترل‌کننده صفحه نمایش لمسی

حسگر دوربین، لنز و تراشه‌ها

شتاب سنج و ژیروسکوپ به تبلت در تعیین جهتش کمک می‌کند تا نمایشگر گرافیک آن تصاویر را به صورت افقی یا عمودی نشان بدهد. پردازشگر گرافیک یا GPU برای تولید تصاویر مستقل عمل می‌کند. WiFi یا تراشه‌های تلفن همراه به شما امکان اتصال به شبکه‌های رایانه‌ای را می‌دهد. تبلت‌ها ممکن است دارای گیرنده بلوتوث هم باشند. تنها چیزی که شما نمی‌توانید در تبلت‌ها پیدا کنید فن است که دلیل آن کمبود فضاست.

صفحات لمسی و تبلت‌ها

2 روش اساسی برای ساخت صفحات لمسی تبلت‌ها وجود دارد: صفحات مقاومتی و خازنی. کارخانه سازنده باید یکی از این دو روش را انتخاب کند، زیرا این دو باهم سازگار نیستند.

سیستم مقاومتی، لمس صفحه نمایشگر را با کمک فشار تشخیص می‌دهد. تبلت‌هایی با سیستم مقاومتی اغلب نیاز به قلم دارند؛ اما این سیستم چگونه کار می‌کند؟

این سیستم دارای دو لایه است که یکی از آنها از جنس رساناست. بین این دو لایه فضای خالی وجود دارد. وقتی تبلت روشن است، جریان الکتریکی در سراسر دو لایه وجود دارد. اگر شما به صفحه نمایشگر فشار وارد کنید باعث ایجاد تماس بین دو لایه می‌شود و این کار تغییر میدان الکتریکی در دو لایه را رقم می‌زند.

این تغییرات توسط یک ریزتراشه تشخیص داده ‌شده و روی صفحه نمایشگر ترجمه می‌شود. CPU این مختصات را دریافت و آنها را برای سیستم‌عامل ارسال می‌کند و به این صورت محل تماس تشخیص داده می‌شود.

سیستم مقاومتی بسیار آسیب‌پذیر است. وارد آمدن فشار زیاد ممکن است فضای بین لایه مقاومتی و رسانا را از بین ببرد و موجب خرابی سیستم شود. این صفحات نسبت نوع خازنی، وضوح تصویر کمتری دارند.

سیستم خازنی اما نیازی به فشار ندارد. این سیستم شامل لایه‌ای از یک ماده‌ برای ذخیره بار الکتریکی است. وقتی شما صفحه رسانای این نمایشگر را لمس می‌کنید، مقداری از این بار الکتریکی به وسیله‌ای که با آن صفحه را لمس کرده‌اید انتقال می‌یابد.

به عبارت دیگر، شما برای استفاده از صفحات مقاومتی می‌توانید از هر وسیله‌ای استفاده کنید اما برای استفاده از صفحات خازنی باید از وسایل رسانا استفاده شود.

سیستم‌های خازنی مقاوم تر از سیستم مقاومتی است و نیازی به ایجاد فشار زیاد برای تشخیص محل تماس ندارد. همچنین سیستم خازنی وضوح تصویر بالاتری نسبت به سیستم مقاومتی دارد.

تاریخچه تبلت‌ها

ایده تبلت چندان جدید نیست و به سال 1968 برمی‌گردد. یک دانشمند به نام آلن کی(Alan Kay) پیشنهاد کرد با پیشرفت در فناوری‌های صفحات نمایشگر مسطح، واسط‌های کاربر، کوچک‌سازی اجزای رایانه‌ای و برخی آزمایش‌ها در زمینه فناوری WiFi می‌توان دستگاه رایانه‌ای پیشرفته‌ای ساخت. آلن کی ایده خود را توسعه داد و پیشنهاد کرد این دستگاه می‌تواند برای اهداف کمک آموزشی مناسب باشد. سال 1972 او مقاله‌ای درباره این دستگاه منتشر کرد و آن را کتاب پویا(Dynabook) نامید.

یکی از تبلت‌های اولیه GRiDPad است که برای اولین بار سال 1989 ساخته شد. GRiDPad شامل یک صفحه لمسی خازنی تک رنگ و قلمی سیمی بود. وزن آن حدود 2/2 کیلوگرم می‌شد. در مقایسه با تبلت‌های امروزی GRiDPad زمخت، سنگین و عمر باتری‌اش کوتاه (حدود 3 ساعت) بود.

به دنبال GRiDPad تبلت‌های دیگری بر پایه قلم ارائه شدند که هیچ‌کدام با اقبال عمومی رو به رو نشدند. اپل برای اولین بار با تبلت نیوتن وارد این کارزار شد. دستگاهی که بعد از چند سال همان اندازه که تحسین شد مورد تمسخر قرار گرفت. عمده انتقادها به نیوتن در خصوص نرم‌افزار شناسایی دستنوشته آن بود.

واقعا تا زمانی که استیو جابز برای اولین بار آیپد را به جمعیت مشتاق نشان دهد، رایانه‌های لوحه‌ای محصول مناسبی برای کاربران نبود.

امروزه، شرکت‌هایی مانند اپل، گوگل، مایکروسافت و HP در حال تلاش برای پیش‌بینی نیاز مصرف‌کننده به منظور طراحی نسل بعدی دستگاه‌های تبلت هستند. باید دید نسل‌های بعدی تبلت‌ها چگونه خواهند بود.

حتما ادامه مطلب را ببینید


تاریخ: چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:تبلت, کامپیوتر, بررسی تبلت, کامپیوتر و تبلت,
ارسال توسط علی جعفرزاده

ای خدا بازم کفاشیان؟؟؟
 

ما دلسوزان و طرفداران فوتبال این مرز و بوم برکناری آقای کفاشیان از سمت ریاست فدراسیون فوتبال را از مسئولین بلند پایه خواستاریم.

این مطلب تا برکناری ایشان از ریاست فدراسیون فوتبال ایران باقیست. انشاء الله به زودی برکناری ایشان محقق خواهد شد.

حتما ادامه مطلب را ببینید


تاریخ: سه شنبه 22 فروردين 1391برچسب:ای خدا بازم کفاشیان؟؟؟,
ارسال توسط علی جعفرزاده
ارسال توسط علی جعفرزاده

جوش های صورت ,جای جوش های صورت

درمان تیرگی پس از التهاب ناشی از آکنه مشكل و طولانی است و برای حصول نتایج مورد قبول  12-6 ماه وقت لازم است.

استفاده روزانه از ضد آفتابهای با طیف وسیع بخش مهم درمان است. انواع متفاوتی از كرمهای موضعی در درمان تیرگی پس از التهاب استفاده می شود كه شامل كرمهای هیدروكینون، ترتینوئین، اسید گلایكولیك وآزلائیك اسید است.

استفاده از پیلینگهای شیمیایی در بدست آوردن نتایج عالی مؤثر است. سایر درمانها شامل استفاده از تری كلرواستیك اسید، كرایوتراپی سطحی با نیتروژن مایع می باشد كه البته در افراد با پوست تیره به دلیل احتمال ایجاد اسكار بهتر است انجام نشود.


استفاده از كرمهای پوشاننده برای مناطق درگیر نیز می تواند از لحاظ ظاهری برای فرد مؤثر باشد. رتین آلدئید به همراه اسید گلیكولیك می تواند در درمانهای تیرگی پس از التهاب در مورد جوش صورت استفاده شود.همچنین لیزر فرکشنال Co2 , ND:Yag نیز مفید است.

حتما ادامه مطلب را ببینید


تاریخ: دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط علی جعفرزاده

روزی فردی جوان هنگام عبور از بیابان، به چشمه آب زلالی رسید 
آب به قدری گوارا بود که مرد سطل چرمی اش را پر از آب کرد تا بتواند مقداری از آن آب را برای استادش که پیر قبیله بود ببرد. 
مرد جوان پس از مسافرت چهار روزه اش، آب را به پیرمرد تقدیم کرد
         پیرمرد، مقدار زیادی از آب را لاجرعه سر کشید و لبخند گرمی نثار مرد جوان کرد و از او بابت آن آب زلال بسیار قدردانی کرد.
جوان با دلی لبریز از شادی به روستای خود بازگشت.
اندکی بعد، استاد به یکی دیگر از شاگردانش اجازه داد تا از آن آب بچشد. 
.شاگرد آب را از دهانش بیرون پاشید و گفت: آب بسیار بد مزه است 
:ظاهرا آب به علت ماندن در سطل چرمی، طعم بد چرم گرفته بود. شاگرد با اعتراض از استاد پرسید
آب گندیده بود. چطور وانمود کردید که گوارا است؟
: استاد در جواب گفت
تو آب را چشیدی و من خود هدیه را چشیدم. 
این آب فقط حامل مهربانی سرشار از عشق بود و هیچ چیز نمی تواند گواراتر از این باشد

 

حتما ادامه مطلب را ببینید

ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:طعم مهرباني,
ارسال توسط علی جعفرزاده

شخصی در یک تست هوش دردانشگاه که جایزه یک میلیون دلاری براش تعیین شده شرکت کرده .

  سوالات این مسابقه به شرح زیر میباشد :

 1-جنگ 100 ساله چند سال طول کشید؟

الف-116 سال ب-99 سال ج-100 سال د- 150 سال

آن شخص از این سوال بدون دادن جواب عبور کرد .

 

2-کلاه پانامایی در کدام کشور ساخته میشود؟

الف-برزیل ب-شیلی ج-پاناما د-اکوادور

آن ازدانش اموزان دانشگاه برای جواب دادن کمک خواست .

 

3-مردم روسیه در کدام ماه انقلاب اکتبر را جشن میگیرند؟

الف-ژانویه ب-سپتامبر ج-اکتبر د-نوامبر

آن شخص از خدا کمک خواست .

 

4-کدام یک از این اسامی اسم کوچک شاه جورج پنجم بود؟

الف-ادر ب-البرت ج-جورج د-مانویل

آن شخص این سوال رو با پرتاب سکه جواب داد .

 

5-نام اصلی جزایر قناری واقع در اقیانوس ارام از چه منبعی گرفته شده است؟

الف-قناری ب-کانگرو ج-توله سگ د-موش صحرایی

آن شخصاز خیر یک میلیون دلار گذشت .  

 جواب سوالات در پایین 

  اگر شما فکر میکنید که از آن شخص باهوشتر هستید و به هوش او میخندید پس لطفا به جواب صحیح سوالات در زیر توجه کنید :

 

1- جنگ 100 ساله( 1453-1337 میلادی) به مدت 116 سال به درازا کشید .

  2- کلاه پانامایی در کشور اکوادور ساخته میشود.

  3- انقلاب اکتبر روسیه در ماه نوامبر جشن گرفته میشود.

  4- نام کوچک شاه جورج البرت بود.(در 1936 او نام کوچک خود را تغییر داد.)

  5- توله سگ . در زبان اسپانیایی INSULARIA CANARIA که در فارسی به معنی جزایر توله سگها است .

  نتیجه اخلاقی :  هرگز به ذکاوت خود مغرور نشوید و به دیگران نخندید

حتما ادامه مطلب را ببینید


تاریخ: شنبه 19 فروردين 1391برچسب:تست , تست هوش , مطالب جالب,
ارسال توسط علی جعفرزاده


1-هميشه از نام خانوادگي شما استفاده ميشه...

2-مدت زمان مكالمه تلفني شما حداكثر 30 ثانيه است...

3-دوستان شما توجهي به كاهش يا افزايش وزن شما ندارند

4-ظرف مدت 10 دقيقه ميتوانيد حمام كنيد و براي مهماني حاضر شويد

5-حداقل 20 راه براي باز كردن در هر بطري نوشابه ي داخلي و خارجي بلديد

6-و از همه مهمتر به راحتي ميتوانيد تا ساعت 12 شب در خيابان قدم بزنيد و يا از شدت خستگي تو يه پارك بخوابيد*_*_*_

کجا می ری نظرت رو بده بعد به سلامت .

حتما ادامه مطلب را ببینید


تاریخ: شنبه 19 فروردين 1391برچسب:پسر بودن يعني چه,
ارسال توسط علی جعفرزاده

بازیگر سینما درگذشت

فاطمه طاهری بازیگر تئاتر سینما و تلویزیون درگذشت

فاطمه طاهری بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درگذشت.

این بازیگر صبح امروز در منزل خود در شهرک بوعلی دچار عارضه سکته قلبی شد و درگذشت و به بیمارستان پارسیان منتقل شد.

سایت پاتوق ۹۸ :‌این بازیگر با نام کامل فاطمه صفرطاهری اصفهانی در سال ۱۳۱۸ در تهران متولد شد و پس از اخذ دیپلم از سال ۱۳۳۶ فعالیت هنری‌اش را با حضور در تئاتر آغاز کرد و از سال ۱۳۶۶ نیز با فیلم «تحفه‌ها» وارد سینما شد.

از فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی این بازیگر می‌توان به گل پامچال، سایه همسایه، خاله سارا، طوبی، روز باشکوه، پهلوانان نمی‌میرند، زیر بام‌های شهر، دبیرستان خضرا، هامون، سفر جادویی، انفجار در اتاق عمل، شهر در دست بچه‌ها، نرگس، دیدار در استانبول، رابطه پنهانی، طعمه، مستاجر، آبادانی‌ها، جای امن، مهریه بی‌بی، راه افتخار، بی‌قرار، مرد آفتابی،‌ زن امروز، تارهای نامرئی، طوطیا، شوخی، دختری به نام تندر، میهمان مامان، پشت پرده مه و گرگ و میش اشاره کرد.

حضور در سریال «دارا و ندار» از آخرین فعالیت‌های بازیگری طاهری بود و در حال حاضر نیز سریال تعطیلات نوروزی از این بازیگر از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود.

حتما ادامه مطلب را ببینید


تاریخ: جمعه 18 فروردين 1391برچسب:سينما, تلوزيون, مادر, مادر سينما , در گذشت,
ارسال توسط علی جعفرزاده

سری عکس های زیبای حدیث میر امینی

حتما ادامه مطلب را ببینید


تاریخ: پنج شنبه 17 فروردين 1391برچسب:عکس بازیگران , حدیث میر امینی,
ارسال توسط علی جعفرزاده

تعطیلات سال

بررسی تعطیلات رسمی سال جاری نشان می‌دهد که اگرچه براساس تقویم تنها ۲۱ روز تعطیل رسمی در سال ۹۱ وجود دارد اما تعطیلات اداری به حدود ۱۳۰ روز می‌رسد.

به گزارش مشرق، از اول فروردین سال جاری تا بیست و نهم اسفند ماه تنها ۲۱ روز تعطیل رسمی وجود دارد اما محاسبه روزهای جمعه و تعطیلات اداری روزهای پنجشنبه و آنچه در روال معمول روزهای بین دو تعطیلی نامبرده می‌شود نشان می‌دهد که میزان تعطیلات اداری سال جاری به نسبت کل روزهای سال بیش از یک سوم روزها را تشکیل می‌دهد.

بر اساس این گزارش پاتوق۹۸ ، ۵۲ روز جمعه و ۵۲ روز پنجشنبه در سال ۹۱ وجود دارد. روزهای چهاردهم و پانزدهم خرداد ماه که تعطیل رسمی هستند به ترتیب یکشنبه و دوشنبه‌اند از آنجا که روز شنبه روز کاریاست اما بین تعطیلات جمعه و یکشنبه ودوشنبه قرار گرفته عملا تعطیل خواهد شد.

از سوی دیگر یکشنبه و دوشنبه بیست و نهم و سی‌ام مرداد نیز با همین وضعیت مواجهند.

سه‌شنبه دهم بهمن ماه تعطیل رسمی است. چهارشنبه روز کاری و پنجشنبه و جمعه نیز روز تعطیل محاسبه می‌شوند بنابراین در روال اداری کشور روز چهارشنبه نیز تعطیل خواهد بود.

همچنین یکشنبه بیست و دوم بهمن ماه تعطیل رسمی است که روز شنبه قبل از آن بین دو تعطیلی قرار می‌گیرد. امسال سال کبیسه است و اسفند ماه ۳۰ روزه است.

در حالی که بیست و نهم اسفند ماه سه شنبه و روز تعطیل رسمی است و چهارشنبه سی‌ام اسفند ماه بین تعطیلی روز اول فروردین ماه و آخرین روز تعطیل سال است. با احتساب این روزها ۱۳۰ روز تعطیل در سال ۹۱ وجود دارد که ۳۵ درصد کل ۳۶۶ روز این سال را تشکیل می‌دهد.

حتما ادامه مطلب را ببینید


تاریخ: چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:تعطيلي, تعطيلات,
ارسال توسط علی جعفرزاده

کاپیتان سابق پرسپولیس پس از سپری کردن دوران فوتبالی قصد دارد به رستوران داری بپردازد.
.
.
.
کریم باقری نمایندگی یکی از شعب رستوران های زنجیره ای کی.اف.سی در ایران را از آن خود کرده و در حال تدارک افتتاح این رستوران است. او همچنین دریافته که سودآوری فست فود در ایران بسیار بالا است و می خواهد با سرمایه گذاری در این حوزه به سود مناسبی دست پیدا کند.
سایت پاتوق ۹۸ : باقری اما حاضر نیست دراین باره حرفی بزند. وقتی از او می پرسیم که “نمایندگی این رستوران را برای چه گرفته” می گوید: «سوال بعدی.»
وقتی دوباره سوال می کنیم، می خندد و می گوید: «سوال سیاسی نپرسید.»
بحث راه اندازی رستوران کی.اف.سی در ایران از اواخر بهمن ماه رسانه ای شد.
کی.اف.سی (در انگلیسی:KFC) مخفف کلمه Kentucky Fried Chicken (به معنای مرغ سوخاری کنتاکی)، نام یک رستوران زنجیره‌ای آمریکایی است که در سال ۱۹۵۲ میلادی توسط کلونل هارلند ساندرز در ایالت کنتاکی آمریکا آغاز به کار کرد و هم اینک در بیش از یکصد کشور جهان دارای بیش از سیزده هزار رستوران است. در حدود هفتصد و پنجاه هزار نفر در سراسر جهان در رستوران های کی.اف.سی به صورت مستقیم و غیرمستقیم کار می‌کنند. مرغ سوخاری غذای اصلی این رستوران‌ها را تشکیل می‌دهد.

حتما ادامه مطلب را ببینید


تاریخ: دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:آشنايي با رستوران جديد كريم باقري,
ارسال توسط علی جعفرزاده

نشریه هفتگی کیکر آلمان در سایت اینترنتی خود خبر تصادف علی دایی را برای مخاطبان خود منتشر کرد.
این نشریه نوشت: «ستاره پیشین ایران در بوندس لیگا آلمان در یک حادثه رانندگی با خودرو دچار آسیب دیدگی سنگین از ناحیهسر شد. دایی ۴۲ ساله پس از انجام یک بازی خارج از خانه در لیگ ایران در شهر اصفهان، درحال رانندگی با خودروی خود به سمت تهران بود که خودروی‌اش واژگون شد.»
سایت پاتوق۹۸ : این نشریه همچنین اعلام کرد پس از انجام یکسری معالجات اولیه وی مطابق نظر پزشکان برای ادامه بهبودی به تهران منتقل می شود.
روزنامه الاتحاد امارات نیز این اتفاق را در شماره روز یکشنبه (امروز) برای خوانندگانش درج کرد. این نشریه نوشت: «پس از یک بازی خارج از خانه در اصفهان، علی دایی که اکنون مربی تیم راه آهن تهران است در حال رانندگی به سمت تهران بود که خودروی اش واژگون شد و از ناحیه سر دچار مصدومیت شد، اما خوشبختانه پس از انجام معالجات اولیه خوشبختانه خطری وی را تهدید نمی کند.»
روزنامه لوپاریزین فرانسه نیز از جمله نشریاتی بود که خبر این رویداد را برای مخاطبانش به طور کوتاه درج کرد.
ستاره پیشین تیم ملی ایران و جهان روز گذشته در نزدیکی کاشان دچار سانحه رانندگی شد که به بیمارستانی در کاشان جهت انجام مداوا انتقال یافت. وی که اکنون وضعیت رضایت‌بخشی دارد، به تهران منتقل شده است.

حتما ادامه مطلب را ببینید


تاریخ: دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:بازتاب, علي دايي,
ارسال توسط علی جعفرزاده

برای عید امسال خوبی کنیم به هرحال ، شاد باشیم اگه نداریم حتی یه ریال ، میدونم اینجاست دلهای بیمار، فقط نگاه کن به شوق دیدار.

 

 

 

 

 

 

این روزها اگه تو خونه باهاتون مهربون شدن به سرعت خونه رو ترک کنید ! قضیه خونه تکونی جدیه !!

 

 

 

 

 

 

اگر چه يادمان مي رود كه عشق تنها دليل زندگيست اما خدا را شكر كه نوروز هر سال اين فكر را به يادمان مي آورد پس پيشاپيش نوروزت مبارك كه سالت را سرشار از عشق كند.

 

 

 

 

 

 

ساقیا آمدن عید مبارک بادت و آن مواعید که دادی مرود از یادت
سال نو و نوروز باستانی مبارک

 

 

 

 

 

 

ستاره بختتان بالا سپیده صبحتان تابناک سایه عمرتان بلند ساز زندگیتان کوک سرزمین دلتان سبز
سال جدید مبارک

 

 

 

 

 

 

چه عجیب است رسم روزگار تویی که بهترین بهار را بریم رقم زدی امسال با رفتنت بد ترین نوروز را تجربه میکنم امید وارم شیرینی لحظهایت به اندازه تلخی لحظها هایم زیاد باشد.

 

 

 

 

 

 

بهار امسال بی تو برایم از پاییز غم انگیز تر است
نوروز مبارک

 

 

 

 

 

 

لحظه ای که سال تحویل می شه تنها لحظه ایه که بی منت به من لبخند می زنی کاش هر ثانیه برای من سال تحویل باشه تا لبخند همیشه مهمون لبهات بمونه
سال ۹۱مبارک

 

 

 

 

 

 

تو عید میوه ها گرون میشه ، قدر خودتو بدون گلابی !!!

 

 

 

 

 

 

عید واقعی از آن کسی است که آخر سالش را جشن بگیرد نه اول
سال را نوروز ۹۱ بر شما مبارک . . .

 

 

 

 

 

 

یادت باشه: تعطیلات بزودی تموم میشه و بعدش سرکار رفتنه که انتظار تورو میکشه.
بازم ۱سال کار و خستگی!
(ستاد کوفت کردن تعطیلات نوروزی)

 

 

 

 

 

 

سالی به بزرگی اهورا مزدا ، به پایندگی کوروش و به پاکی زرتشت برایتان آرزومندم.
نوروزتان خجسته باد

 

 

 

 

 

 

با تو از خاطره ها سرشارم. جشن نوروز تو را کم دارم. سال تحویل دلم میگیرد. با تو تا آخر خط بیدارم...

 

 

 

 

 

 

به یه نفر میگن: چی شد معتاد شدی؟
میگه: والا ما با بچه ها قرار گذاشته بودیم فقط روزای تعطیل سیگار بکشیم...
که یهو خوردیم به نوروز !!

 

 

 

 

 

 

توی یک بسته سى و دو بوسه برات فرستادم روزی یه دونه بچسبون به لپت هروقت تموم شد بدون عیده ومن اولین نفری بودم که گفتم
عیدت مبارک

 

 

 

 

 

 

در يك بسته 39 بوسه آتشين برات فرستادم
روزي يكدونشوبچسبون به لـپت
هروقت تموم شد بدون عيده ومن اولين نفري بودم كه گفتم
عيـــــدت مـــبــارک

 

 

 

 

 

 

میدونم اگه بگم سال نو مبارک حالت از این جمله ی کلیشه ای بهم میخوره
پس (سال نو مبارک)

 

 

 

 

 

 

سایه حق،سلام عشق ،سعادت روح،سلامت تن،سرمست بهار، سکوت دعا،سرور جاودانه.این است هفت سین آریایی.
پیشاپیش عیدتان مبارک.

 

 

 

 

 

 

مهم نیست كه قفلها دست كیست.مهم اینست كه كلیدها دست خداست.از ته دل دعا میكنم كه در اين روزهاي آخر سال ، توي اين روز زيباي آفتابي ، شاه كلیدتمام قفلها رو ازخداوند عیدي بگیري
سال نو پیشاپش مبارک

 

 

 

 

 

 

سایه حق

 

سلام عشق
سعادت روح
سلامت تن
سر مستی بهار
سکوت دعا
سرور جاودانه
این است هفت سین آریایی.
نوروز پیشاپیش بر شما و خانواده محترمتان خجسته باد.

 

 

 

 

 

 

تق تق تق کیه؟کیه؟ منم منم پیامک ، عید شما جلو جلو مبارک!!

 

 

 

 

 

 

آرزويم اين است
آسمانت بی غبار,سهم چشمانت بهار..
قلبت از هرغصه دور,بزم عشقت پر سرور..
بخت وتقدیرت قشنگ,عمر شیرینت بلند..
*سال نو مبارك*

 

 

 

 

 

 

روزگارت بر مراد
روزهایت شاد شاد
آسمانت بی غبار
سهم چشمانت بهار
قلبت از هر غصه دور
بزم عشقت پر سرور
بخت و تقدیرت قشنگ
عمر شیرینت بلند سرنوشتت تابناک
جسم و روحت پاک پاک
پيشاپيش نوروزت مبارك

 

 

 

 

 

 

*يا مقلب قلب ما را شاد كن*
*يامدبر خانه را آباد كن*
*يامحول احسن الحالم نما*
*از بديها فارغ البالم نما*
**سال نو بر شما پيشاپيش مبارک**

 

 

 

 

درود بر فرزندان پارس و میراث داران کورش بزرگ
آغاز سال 7033 آریایی
سال 3749 زرتشتی
و2570 هخامنشی
و 1391خورشیدى
برشما و خانواده محترم تبریک عرض می نمایم.

حتما ادامه مطلب را ببینید


تاریخ: یک شنبه 13 فروردين 1391برچسب:اس ام اس, سال91,سال جديد, اس ام اس نو, اس ام اس سركاري,,
ارسال توسط علی جعفرزاده

 نرم افزار معروف MOBY Explorer نرم افزاریست برای مدیریت بر فایل ها و پوشه های موجود در حافظه و رم تلفن همراه شما.  از خصوصیات این نرم افزار بطور خلاصه می توان به موارد زیر اشاره داشت:

 

          - امکان رمز گذاری بر روی فایل ها (Protect)
          - امکان ویرایش فایلهای متنی رایج همچون فرمت txt
          - امکان ایجاد فایل های زیپ (ZIP)
          - امکان باز کردن فایل های زیپ (UNZIP)
          - امکان مشاهده کلیه فایل ها و پوشه های مخفی (Hidden)
          - امکان copy و past کردن کلیه فایل های مخفی و آشکار
          - و ...


 

 قطعاْ داشتن یه چنین نرم افزاری برای مدیریت و تسلط بر فایلها و پوشه های موجود در گوشیتان لازم و گاهی ضروری است. در این صورت شما با یک تیر چندین نشان میزنید. پیشنهاد میکنم جدیدترین نسخه این برنامه رو (ورژن3) که چندی پیش عرضه شده است ، از وبلاگ دهكده سر گرمي بطور کاملاً رایگان دانلود نمایید!

 نرم افزار فوق جاوا بوده و بدلیل MultiScreen بودن برروی اکثر گوشی ها قابل نصب و اجراست.

 دانلود  (با لینک غیرمستقیم )   |    با حجم ۱۲۱ کیلوبایت

 پسوورد:  www.javaprogrames.blogfa.com  (تمام حروف کوچک می باشند.)

حتما ادامه مطلب را ببینید


تاریخ: شنبه 12 فروردين 1391برچسب:moby explorer,
ارسال توسط علی جعفرزاده

در مقام یک هنر ـ صنعت ـ رسانه در جهان انسان معاصر به واسطه جذابیت‌های ذاتی و البته وسوسه‌های شغلی که نام و نان را توامان به ارمغان می‌آورد، بیش از دیگر هنرها مورد توجه جوانان قرار گرفته است.
خیل کثیری از علاقه‌مندان این هنر تحت عناوین و القاب «عشق فیلم» و دیگر اصطلاحات مرسوم، همه چیز خود را به پای این آیینه جادو قربانی می‌کنند تا شاید نام و نان خویش را به این واسطه، رونق بخشند و منزلت اجتماعی خود را نیز ارتقاء دهند. سوگلی این کعبه آمال هم بیش از هر چیز بازیگری است.
میزان این تقاضا به حدی رشده کرده که دیگر مراکز دولتی آموزش هنر در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پاسخگوی خیل عظیم متقاضیان این عرصه نیست. بر همین اساس بویژه در دهه گذشته، شاهد رشد قارچ‌گونه آموزشگاه‌های آزاد بازیگری در سطح کشور و بویژه در پایتخت هستیم که البته بسیاری از آنان از سر سوداگری و سودآوری مالی بنا شده‌اند و در واقع از این تقاضای فرهنگی، بهره‌وری تجاری می‌کنند. هرچند بسیاری از هنرجویان این مراکز نیز به قصد سرمایه‌گذاری اقتصادی و آینده‌نگری مالی به هزینه‌های سنگین این آموزش تن می‌دهند و شهریه بالای امروز را به قیمت شهرت بالاتر فردا متقبل می‌شوند.


آسیب‌شناسی آموزشی
البته در این مجال قصد نداریم با سوءظن به این آموزشگاه‌ها نگاه بیندازیم، چه بسیار هنرمندان و بازیگران خوبی که از همین آموزشگاه‌ها به عالم بازیگری پای گذاشتند و حتی به ستاره سینمایی بدل شدند.
بهرام رادان و ترانه علیدوستی، ۲ بازیگر سینمایی هستند که همین مسیر را برای ستاره شدن پیموده‌اند، اما تعدد و تنوع این مراکز در سال‌های اخیر با توجه به بازخورد و اثربخشی آنها در جامعه هنری، موضوعی است که نمی‌توان به سادگی از آن گذشت و مستلزم نوعی آسیب‌شناسی است.
حمید سمندریان، مدیر یکی از آموزشگاه‌های آزاد سینمایی معتقد است موفقیت یا عدم‌موفقیت یک فرد در انتخاب حرفه بازیگری در مرحله اول به خود شخص بستگی دارد و کلاس‌های آموزش بازیگری، کارگاه ساخت و پرورش بازیگر نیست؛ او یکی از مسائل عمده گرایش افراد به هنر بازیگری را جذابیت‌های ظاهری می‌داند و می‌گوید: ملاک انتخاب افراد برای حضور در کارگاه‌های آزاد بازیگری اشتباه است؛ به این معنا که در مرحله اول بنا بر جذابیت‌های ظاهری که در این حرفه وجود دارد و بدون کوچک‌ترین شناخت و علاقه واقعی به هنر بازیگری رو می‌آورند.
او ادامه می‌دهد: هدف اغلب مراجعان به آموزشگاه‌های بازیگری، ستاره‌شدن است و مشکل از همین طرز تفکر ناشی می‌شود. چرا که در واقع آنان به دنبال یادگیری نیستند و می‌خواهند یک‌شبه هنرپیشه شوند.
این استاد بازنشسته دانشکده هنرهای زیبا می‌افزاید: در واقع این افراد گمان می‌کنند اگر چهره زیبا یا خاص داشته باشند به درد این حرفه می‌خورند، اما مساله این است که برازندگی ظاهری تنها بخش ناچیزی از موارد لازم برای بازیگر شدن است، در حالی که آشنایی با هنر بازیگری و تکنیک‌های عملی شرط لازم بازیگرشدن است و اگر افراد استعداد داشته باشند با کمک این تکنیک‌ها در آموزشگاه‌ها پرورش می‌یابند.
به گفته وی، بعضی از آموزشگاه‌های سینمایی صلاحیت تدریس و عرضه خدمات مناسب در این رشته سینمایی را ندارند، اما به دلایل نامعلوم مجوز تاسیس این کارگاه‌ها را دریافت می‌کنند و با خیل بیشماری از این متقاضیان روبه‌رو می‌شوند که با انواع و اقسام ترفندها آنها را جذب آموزشگاه‌ها می‌کنند و در نهایت هم چیزی عاید هنرجوی علاقه‌مند نمی‌شود و دست خالی و سرخورده راهی بازار کار می‌شوند.

آموزش، ‌شرط لازم برای بازیگرشدن
مهدی فخیم‌زاده،
کارگردانی که در اغلب مجموعه‌های تلویزیونی از هنرجویان بازیگری کارگاه آموزشی خود استفاده می‌کند و لیلا برخورداری در مجموعه تلویزیونی خواب و بیدار یا انوشیروان فاطمی در بی‌صدا فریاد کن نمونه‌های عینی آن هستند، درباره کارکرد آموزشگاه آزاد بازیگری می‌گوید: تحصیلات آکادمیک برای حضور در حرفه بازیگری یا هر رشته هنری لازم و ضروری است، اما شرط کافی نیست، کما این که بسیاری از بازیگران خوب ایرانی از تحصیلات آکادمیک بی‌بهره‌اند، اما بازیگران قابلی از آب درآمدند.
او تاکید می‌کند: به نظر من آموزش بازیگری امری غیرقابل انکار در سینماست؛ اما مساله‌ای که در هنر بازیگری وجود دارد این است که فرد فی‌نفسه نمی‌داند برای بازیگرشدن ساخته شده است یا خیر و تا آموزش نبیند، متوجه این مطلب نمی‌شود.
رسول صدرعاملی، کارگردانی که ترانه علیدوستی را برای بازی در فیلم «من ترانه ۱۵ سال دارم» از یکی از آموزشگاه‌های سینمایی انتخاب کرده، معتقد است که طی ۳ دهه گذشته کیفیت کار بازیگری به شکل چشمگیری افت کرده است و اغلب بازیگران حاضر در حرفه نمایش در ارائه نقش‌های خود دچار تکرار شده‌اند.
این کارگردان در توضیح کیفیت کارگاه‌های آموزشی آزاد سینما بویژه در حوزه بازیگری می‌گوید: در بخش خصوصی بجز چند آموزشگاه بازیگری که واقعا کاربلد هستند، بقیه صرفا به دلیل انبوه متقاضیان برای ورود به حرفه بازیگری تاسیس شده‌اند و متاسفانه در اغلب آنها هم شاهد بوده‌ایم که با تکیه بر اسم یک هنرپیشه معروف در تبلیغات، جوانان علاقه‌مند را جذب کلاس‌هایشان کرده‌اند و متاسفانه در بسیاری موارد بازده هم نداشته است.
او اضافه می‌کند: در واقع این کارگاه‌ها به نوعی بازار کاذب عرضه و تقاضا را به وجود آورده‌اند، ولی در نهایت خروجی‌شان صفر است؛ از همین رو سینما و تلویزیون ما نه‌تنها در حوزه بازیگری بلکه در سایر رشته‌های فنی مانند فیلمبرداری یا صدابرداری دچار کمبود است و در واقع از داشته‌های ۲۰ سال پیش خود استفاده می‌کند.

بازیگرشدن در ۲ یا ۳ ماه
محمود عزیزی،
بازیگر باسابقه تئاتر و سینما نیز در این باره می‌گوید: در کجای دنیا که بگردید این تعداد از آموزشگاه‌های آزاد را نمی‌بینید و هیچ‌کس در هیچ گوشه دنیا نیز نمی‌تواند بگوید بعد از ۲ الی ۳ ماه می‌توان بازیگر شد.
این استاد دانشگاه تهران می‌افزاید: از سوی دیگر مگر ما در کل کشورمان چقدر استاد و معلم دانش‌آموخته‌ و معتبر داریم که اینقدر ادعای داشتن آموزشگاه‌های آزاد را داریم و در نهایت آیا به تعداد این آموزشگاه‌های آزاد که در هر ترم حداقل ۴۰ الی ۵۰ نفر را جذب می‌کند ما خروجی بازیگر حرفه‌ای هم داریم؟‌
در تایید صحبت‌های این استادان و هنرمندان سینما باید گفت که بسیاری از این آموزشگاه‌ها نه از سر درد و دغدغه هنری یا پاسخ علمی به تقاضای زیاد جامعه که به خاطر سودآوری مالی آن سر برآورده‌اند و تعداد زیادی از آنها نیز مجوز قانونی این مراکز را ندارند.
علی‌اکبر عالمی، مدرس دانشگاه با اشاره به این که هر زمان و در هر مکان باید بر کار آموزش بازیگری نظارت کرد، معتقد است: بازرسان و ناظرانی صاحب صلاحیت باید بر کار آموزشگاه‌های سینمایی نظارت کنند. این ناظران و بازرسان باید اشراف کافی به حرفه سینما داشته باشند و هر کدام در شاخه‌های تخصصی فعالیت کرده باشند.
وی می‌افزاید: تعداد این افراد هم مهم است و نباید به یک یا ۲ بازرس بسنده کرد. حداقل باید ۱۲ نفر در رشته‌های مختلف عضو این شورای بازرسی و هر کدام نیز در رشته تخصصی خود از افراد برجسته و صاحب‌نظر باشند.
این کارشناس سینما درباره مدرسان آموزشگاه‌ها اظهار می‌کند: صلاحیت مدرسان این آموزشگاه‌ها باید بررسی شود. منظورم از صلاحیت مدرسان این است که توانایی تدریس، استعداد در تدریس و دانش هر استاد در نظر گرفته شود.


دانشگاه‌ها هم حال و روز خوبی ندارند
علی ژکان،
کارگردان سینما و مدیر یکی از آموزشگاه‌های سینمایی نیز درباره کیفیت تدریس و مدرسان این مراکز می‌گوید: نمی‌توان وضع تدریس را در آموزشگاه‌های سینمایی از وضعیت آموزش در مراکز آموزشی عالی دولتی و خصوصی جدا کرد. به طور کلی سیستم آموزشی ما در مراکز دولتی مثل دانشگاه‌ها و موسسات و مراکز خصوصی مثل همین آموزشگاه‌ها دارای مشکلات زیادی است.
او توضیح می‌دهد: بازار این آموزشگاه‌‌ها با توجه به تاسیس انبوه دانشکده‌های سینمایی و تئاتری نامناسب شده است و حتی برخی از آنها رو به تعطیلی رفته‌‌اند.
وی ادامه می‌دهد: صدور مجوز راه‌اندازی آموزشگاه بازیگری به صورت متمرکز یکی از مشکلاتی است که مسوولان باید آن را حل کنند. به عنوان مثال در یک منطقه تهران ممکن است چند آموزشگاه سینمایی در حال فعالیت وجود داشته باشند و در منطقه‌ای دیگر هیچ مرکزی دیده نشود. در شهرستان‌ها هم که تقریبا هیچ خبری نیست.
بدیهی است اگرچه ضرورت تاسیس آموزشگاه‌های بازیگری را نمی‌توان رد کرد یا به دلیل وجود برخی مراکز غیرمجاز و بی‌کیفیت همه را به یک چوب راند، اما آن چه مهم است، ضرورت نظارت بر سطح کیفی و آموزشی این مراکز است.
مسعود کیمیایی که مدیریت یکی از پرطرفدارترین آموزشگاه‌های بازیگری را بر عهده دارد، در جایی گفته است: «ما در اینجا سینما درس نمی‌دهیم، سینما یاد می‌دهیم»؛ جمله‌ای که نقطه‌عطف آسیب‌شناسی این آموزشگاه‌ها در آن نهفته است، چراکه تنها تکیه بر ارائه دروس سینمایی یا استفاده از مدرسان مشهور، هیچ‌کس را بازیگر نمی‌سازد.

حتما ادامه مطلب را ببینید


تاریخ: شنبه 12 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط علی جعفرزاده

 

آیا مدام انجام کاری را به تاخیر می‌اندازید؟ آیا به هیچ کاری دست نمی‌زنید یا کارهایتان را با بی‌میلی انجام می‌دهید به این امید که روزی اعتماد به نفس لازم به سراغتان بیاید؟ در این صورت بیهوده منتظر نباشید؛ شما نمی‌توانید زمان لازم را بیابید مگر اینکه به خودتان اعتماد داشته باشید.

 

حتما ادامه مطلب را ببینید

ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 12 فروردين 1391برچسب:شيوه تقويت اعتماد به نفس,
ارسال توسط علی جعفرزاده

پیش بینی هواشناسی برای ۱۳ فروردین

مدیر کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: آسمان اکثر استان‌های کشور ۱۳ فروردین مصادف با روز طبیعت صاف یا نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود و استان تهران نیز در این روز آسمانی صاف و نیمه‌ابری دارد.
.
.
.

مدیر کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: آسمان اکثر استان‌های کشور ۱۳ فروردین مصادف با روز طبیعت صاف یا نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود و استان تهران نیز در این روز آسمانی صاف و نیمه‌ابری دارد.

سایت دهكده سرگرمي: عبدالرضا امیدوار شهری در گفت‌‌وگو با فارس در خصوص وضعیت هوای کشور ۱۳ فروردین (روز طبیعت) اظهار داشت: آسمان استان تهران روز سیزدهم فروردین مصادف با روز طبیعت صاف و نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: آسمان استانهای آذربایجان شرقی صاف تا نیمه‌ابری، آذربایجان غربی نیمه‌ابری با رگبار، اردبیل کمی ابری، نیمه‌ابری با بارش پراکنده، اصفهان صاف و کمی ابری، البرز صاف و نیمه‌ابری و ایلام صاف و کمی ابری است.

امیدوار شهری افزود: همچنین آسمان استان بوشهر صاف، کمی ابری با ورزش باد، چهارمحال و بختیاری صاف و کمی ابری، خراسان شمالی صاف و نیمه‌ابری با افزایش ابر و رگبار، خراسان رضوی و جنوبی صاف و نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: آسمان استان‌های خوزستان، زنجان، سمنان، قزوین، قم، کردستان، کرمان و کرمانشاه صاف و کمی ابری خواهد بود.

امیدوار شهری ادامه داد: آسمان استان‌های سیستان و بلوچستان صاف نیمه ابری، فارس صاف نیمه‌ابری با ورزش باد، کهگیلویه و بویراحمد صاف کمی ابری، گلستان، گیلان و مازندران کمی ابری تا نیمه‌ابری، لرستان و مرکزی صاف کمی ابری، هرمزگان صاف کمی ابری با وزش باد و همدان و یزد صاف و کمی ابری پیش‌بینی می‌شود.

حتما ادامه مطلب را ببینید


تاریخ: شنبه 12 فروردين 1391برچسب:پیش بینی هواشناسی برای ۱۳ فروردین,
ارسال توسط علی جعفرزاده

عجب صبري خدا دارد

اگر من جاي او بودم

همان يك لحظه اول

كه اول ظلم را مي ديدم از مخلوق بي وجدان

جهان را با همه زيبايي و زشتي

بروي يكديگر ويرانه مي كردم


عجب صبري خدا دارد

اگر من جاي او بودم

كه در همسايه صدها گرسنه،چند بزمي گرم عيش و نوش ميديدم

نخستين نعره مستانه را خاموش آندم

بر لب پيمانه مي كردم


عجب صبري خدا دارد

اگر من جاي او بودم

كه مي ديدم يكي عريان و لرزان ديگري پوشيده از صد جامه رنگين

زمين و آسمان را

واژگون مستانه مي كردم


عجب صبري خدا دارد

اگر من جاي او بودم

نه طاعت مي پذيرفتم

نه گوش از بهر استغفار اين بيدادگرهاتيز كرده

پاره پاره در كف زاهد نمايان

سبحه صد دانه مي كردم


عجب صبري خدا دارد

اگر من جاي او بودم

براي خاطر تنها يكي مجنون صحرا گرد بي سامان

هزاران ليلي ناز آفرين را كو به كو

آواره و ديوانه مي كردم


عجب صبري خدا دارد

اگر من جاي او بودم

بگرد شمع سوزان دل عشاق سر گردان

سرا پاي وجود بي وفا معشوق را

پروانه مي كردم


عجب صبري خدا دارد

اگر من جاي او بودم

بعرش كبريايي با همه صبر خدايي

تا كه ميديدم عزيز نابجايي ناز بر يك ناروا گرديده خواري مي فروشد

گردش اين چرخ را

وارونه بي صبرانه مي كردم

عجب صبري خدا دارد

اگر من جاي او بودم

كه ميديدم مشوش عارف عامي ز برق فتنه اين علم عالم سوز مردم كش

بجز انديشه عشق و وفا معدوم هر فكري

در اين دنياي پر افسانه مي كردم


عجب صبري خدا دارد

چرا من جاي او باشم

همين بهتر كه او خود جاي خود بنشسته و تاب تماشاي زشتكاري هاي اين مخلوق را دارد

وگرنه من به جاي او چو بودم

يك نفس كي عادلانه سازشي

با جاهل و فرزانه ميكردم

عجب صبري خدا دارد عجب صبري خدا دارد

حتما ادامه مطلب را ببینید


تاریخ: جمعه 11 فروردين 1391برچسب:عجب صبري خدا دارد,
ارسال توسط علی جعفرزاده
آخرین مطالب